Mexikói csodahajnalka vagy mi a csoda...

Még tavaly kaptam egy ismerősömtől egy konzervdobozban, ültetőközegben magot. Reklámcéllal csináltatta a cégük és megajándékozott engem 2 dobozzal. A doboz felirata szerint petúnia mag van benne, de amikor tavasszal kibontottam, már látszott, hogy nem petúnia, mert jó nagy magok voltak.
El is ültettem őket, ki is kelt és nőddögélt, mígnem úgy éreztem, hogy most már kiültethető lesz a kertbe, aztán majd meglátom mi lesz belőle.
Hát... most kb. 5 méteres. Futónövény lett a lelkem. Szép nagyocska. Mivel virágot nem hozott, így a levele alapján nyomoztam, hogy mi a bánat fonja nekem körbe a fél kertet, fojtogatja a gyönyörű tárkonyomat és a krizantémokat meg a kerti ciprust is... tegnap fejtettem le róluk.
Míg végül megtaláltam, mexikói csodahajnalka a drágaszág, (ha igaz) de virágja még nincsen, szerintem az idén már nem is lesz. De! Van még egy dobozzal, jövő tavasszal el is fogom ültetni és korábban ki fogom tenni, naposabb helyre. (a kép bal oldalán lévő növény) 

k_20200830_164347.jpg