Őszirózsák

 Imádom ezeket a virágokat (is), ősszel olyan szép színfoltjai a kertnek és rengeteg fajtájuk van. Formák, színek kavalkádja és nem kell vele bíbelődni sem, egynyári virág, helybe lehet vetni, megnő és őszre kivirágzik. 

Ezeket a tavalyi őszirózsáim magjaikból ültettem, sajnos úgy tűnik nem sikerült mindegyikről érett magot szednem, mert jóval kevesebb szín van, mint tavaly volt. Hiányoznak a sötétlilák, talán 2 tő ha van (az egyik hátul  a kertben, ahol tavaly voltak), a bordók, a tömörek... Önvető, ezt így tapasztaltam meg, mert hátra az idén nem ültettem, mégis van egy csomó.

Jövőre kell vennem magot újra, hogy visszanyerjem a sokszínűségét. 

Még egy fajta növésben van, nem tudom, hogy lesz-e még ideje kinyílni, mert elég későn ültettem. Azt a magot az idén rendeltem, nagyon különleges fajta, ha kinyílik, akkor majd teszek fel róla képeket.  Ha nem, akkor majd jövőre. Nem ültettem el az összes magot, számítottam arra, hogy esetleg kései az ültetés és az őszt  nem lehet tudni milyen lesz. Már a hűvös éjszakák is csökkentik a virágzási képességét.  

k_20200830_163503.jpg