Hokkaido tök

Ez a szép sárga tököcske (és még jó pár ezen kívül) egy Auchanban vásárolt tök magvaiból származik. Szépen kikapartam a magokat, megszárítottam és eltettem. Jól betrágyáztam alatta, amikor elkészítettem neki a fészket és jól be is locsoltam és elég hamar ki is keltek. Jól kelt, mind kibújt a földből. 

Az idén ismét teszek el magot, most már a saját termésből. Jövőre majd kell neki valami védelem, mert az idén megtámadta valami betegség, ami elvitte a leveleit, de ennek ellenére a tökök beértek, egy pár még kinn van, addig hagyom, amíg a szára teljesen el nem szárad. Olyan szép élénk színük van, hogy öröm ránézni és ha az íze is ilyen finom lesz, akkor nagyon elégedett leszek vele. Amit anno az áruházban vettem, nagyon finom volt. Megmostam szép tisztára és itt-ott még a héját is megettem, mert nagyon vékony, szinte nem is észrevehető, hogy a héja is bekerült a falatba.

 

k_20200803_084710.jpg