Sziklakert 1.

A sziklakert helye a kertben adott volt, mert lebontásra került egy hatalmas kecskeól, mit ól... egy hatalmas kecskeház. 

Mivel a talaj lejtős kissé, az egyik sarka alatt ki lett betonozva és kövekkel kirakva és ez a beton, illetve kövek ott is maradtak. Tulajdonképpen egy sarok rész volt, ami adta magát sziklakertnek. Tudom, a beton annyira bevett a sziklakertekbe, de ez a tömb csak nagyon nagy (és költséges) munkával (nehézgéppel) lett volna kiemelhető, annál sokkal jobb ötlet szerintem a sziklakert. 

Biztos sokan felhördülnek tőle, de még a kövek sem egyformák, van közte pár helyi tufakő, a többi pedig nehéz és tömör vaskő, legalábbis így mondják itt a helyiek. Egy biztos, hogy nehéz, mint a kő. :)

Tavasszal még így nézett ki, ami azt illeti tényleg ronda szegény. 

20200615_184354_k.jpg

Szóval adott nem kevés szedett-vedettség, de innen szép győzni. Azt gondolom, hogy majd amikor benövik, befutják a növények, akkor már nem lesz feltűnő, hogy vegyesek a kövek. Van viszont keleti és északi oldala is, a tetejét pedig egész nap süti a nap, tehát elég sokféle növényt fogok tudni beletenni. 

A múlt hétvégén kinn járkáltam a határban és a földút mellett találtam pár szép darabot ilyen kőből és képes voltam kiemelgetni és hazatalicskázni, így a sziklakert fizimiskája is alakult egy keveset, viszont nem kevés előnyére. 

Ilyen lett, de még messze nincs kész: 

20200727_095200_k.jpg

Már picit formásabb és népesebb a telepített növények száma is, de a meglévők is szépen terjednek. Tulajdonképpen csak a kakukkfű pusztult el benne, de majd újra próbálkozom másik részre ültetni. 

Többféle benne a talaj is. Hordtam bele szegényesebb talajt is, mert maga az ólhelye csupa trágya, azt nem szeretnék a kövidudvák (ahogy én hívom őket), de van olyan rész, ahová növényi komposztot raktam és elkezdtem gyűjtögetni és vödörrel belehordani a vakondtúrások jó, porhanyós földjét is. Tudom, ehhez már kell némi megszállottság, de szeretem csinálni. Látni, ahogy egy-egy apró növényke megkapaszkodik. 

Feltöltöttem a kövek  közötti hézagokat is, így rengeteg élőhely alakult ki, pedig maga a sziklás rész nem is olyan nagyon nagy. 

El is gondolkodtam rajta, hogy tekintve a kövirózsák, a varjúhájak, phox-ok és egyéb hasonló növények sokféleségét, hogy igen nagy a valószínűsége, hogy beleveszek a gyűjtésbe. Ez is egy szenvedély lesz, a kertészkedős szenvedélyemen belül.