Muskotályzsálya

Rettenetesen fájt már a fogam erre a növényre. A régi kertemben nem volt, mert akkoriban nem lehetett ilyen magot kapni a boltban. Kertekben láttam, de sose tudtam sehonnan magját szerezni, ezért ez a növény tényleg a nagyon vágyottak közé lépet és nem is véletlenül. 

Hatalmas, pompázatos virágkoronája van, sokáig tart és jó mézelő is lehet, mert nálam a fadongók hetekig jártak rá, még most is, az utolsó virágig szívogatják a nektárját. 

Tavaly ültettem magról és azt kell mondjam elég szívós növény, mert kibírta azt a tavalyi borzasztó szárazságot, ráadásul a kertnek egy eléggé száraz részén, ahonnan gyorsan lefolyik a víz. Néha megöntöztem, de nem kényeztettem el őket, mégis az idén olyan virágözönt adtak, hogy csoda. Van, amelyik közel akkora,  mint én vagyok. 

Azt még nem tudom, hogy az elvirágzás után mi legyen vele, utána kell olvasnom, hogy le kell-e vágni vagy hagyjam magot érlelni, én az utóbbira hajlok, bár már biztosítottam a jövő évi virágzást is, mert ültettem a tavalyi maradék magból a kert egy másik részére és azok is szépen fejlődnek, sőt a tavalyiak közül, azokat, amik nagyon picik  maradtak (ilyen is volt közte, ahol sűrűre sikeredett) átültettem a kerítésen kívülre a ház elé. 

Ott is rendezkedek, hogy legyen valami pofája, ne csak a füvet kelljen kaszálni ott is. 

Szóval ez egy csodálatos növény, nagyon erős illata van, igaziból kissé kellemetlen is, ha az ember sokáig szagolja. 

Nem sorolom a fűszerek közé. mert annak nem ismerem és én virágként ültetem, de szerintem egy kertből se maradhat ki. 

20200625_081011_k.jpg