Pompás küllőrojt

Eltartott egy ideig, míg azonosítottam ezt a virágot. (Erigeron speciosus)

Tavaly csak pár szál nyílt belőle, miután azonban szépen fellazítottam a talajt körülötte a kertben, elkezdte sokkal jobban érezni magát és persze vigyáztam is rá.

Áttelelő növény, tehát helyben lehet hagyni télen is kinn a földben. Kb. 50-70 cm magasra nőnek a virágszárak és a végükön több (4-8) szép, lila virág nyílik. Elég sokáig tart, az igazán szép virágzása eltart 3 hétig is. 

Amikor elnyínak a virágai, akkor megbarnulnak, ez nálam épp most történik, ilyenkor visszavágom a szárakat tövig. Azt olvastam róla, hogy akár másodvirágzás is elérhető így, de nekem tavaly nem nyílt újra, viszont nagyon megerősödött a növény, ahogy kiszabadítottam a kőkemény talajból. Nagyon el volt gazosodva és letaposva az  előkert, szegényke alig élt benne. Ehhez képest az idén virágözönt produkált. Kíváncsi vagyok, hogy most képes lesz-e másodvirágzásra. Talán ha hosszú lesz a nyár, akkor van esélye. 

Szépen terjed is, tőosztással könnyen szaporítható növénynek látszik, bár ezt még nem próbáltam, de nem hiszem, hogy nagy ördöngösség lenne a szaporítása. 

20200613_165447_k.jpg