Lóbab

Már írtam a lóbabról, azóta viszont már le is termett, még magnak valót is szedtem róla, meglátom jövőre, hogy kikel-e. Nem tudom elég értettek-e, de még pár hüvely van kinn, amiket hagyok érni. 

Nem volt sok, mert összesen 10 db mag volt a zacskóban, amit vettem, de arra elég volt, hogy megkóstoljam. Mind a magot, mind a zsenge hüvelyt.

Szeretem az indiai ízeket, ezért szoktam vegyes zöldségekből (mikor miből, de általában kb. 4 féle zöldség van benne) sütni szabdzsit, vagy legalábbis én annak hívom. Nem variálom túl, lesütöm a zöldségeket némi indiai fűszerkeverékkel, sóval és pici rizsecettel, de nem teszek bele annyit, hogy savanyú legyen. Amikor a zöldségek kész vannak, nyakon öntöm tejszínnel és összeforralom. 

Ilyen kajába próbáltam ki a lóbabot, szemesen is és a zsenge hüvelyekkel. Ízlett, bár nem enném minden nap, de az ember borsót  vagy babot se eszik minden nap. Jövőre szeretnék kicsivel többet ültetni belőle, hogy legalább egy zacsival el tudjak tenni a fagyasztóba.

20200520_084009_k.jpg