Az új-zélandi spenót

Ez is egy olyan növény, amit szerintem a teljesen gyakorlatlan kertész is meg tud termeszteni és érdemes is kipróbálni. Április közepe felé érdemes elültetni, de mindenképpen a fagyok után. Az idén később ültettem, csak április vége felé, mert nagyon fagyos volt az április, bolond idő volt tényleg. 

Tavaly ültetem először és még abban a szélsőségesen száraz időben is szépen termett. 

Nagyon jól újrahajt, miután az ember szedi és késő őszig lehet szedni róla a friss hajtásokat. 

Nálam ez a növény is kikelt magról is, amit tavaly széthullatott, ezt nem tudtam róla, sőt az se jutott eszembe, hogy szedhetnék róla magot, de az idén meg fogom próbálni. És ez a növény egyszerűen szép. Olyan egészséges, ropogós levelei vannak és a hajtásai is lédúsak. Nagyon megszerettem. 

Az új-zélandi spenót is az a növény, amit sokféleképpen tudok használni a konyhában, mert nem erőteljes ízű, ezért mehet nyersen salátákba, smoothie-ba, főve zöldséglevesbe, tejszínes mártásokba, pizzára, tényleg csak a fantázia szabhat határt neki. 

Jól fagyasztható, ez már ki is próbáltam, arra kell csak vigyázni, hogy ne törjön össze a fagyasztóban a többi cucc között, ezért én műanyag dobozokban tettem el. (a fotó a saját növényeimről készült) 

dscf7463_k.JPG