Lándzsás útifű

Lehet, hogy lesz aki bolondnak fog tartani, de ástam ki pár útifüvet a kert füves részéről és elültettem egy belőle egy sort. 

Ugyanis sosem tudnék gyűjteni róla szép leveleket, mert folyton lekaszálom, márpedig lándzsás útifű szirupot szeretnék csinálni belőle és  hol szedhetnék jobb és tisztább útifüvet, mint a saját kertemben. Tudom, hogy gyomosító növény, de majd leszedem a bimbókat róla és akkor nem lesz gond, lesz viszont cserébe saját kis ültetvényem a mindenkori szirupoknak. 

https://hu.wikipedia.org/wiki/Lándzsás_útifű

A szirupot úgy fogom készíteni, hogy az útifű leveleket rétegekbe rakom barna nádcukorral és jól összeérlelem. Még soha nem csináltam, de sok helyen lehet olvasni ezt a  receptet, remélem sikerülni fog. Egyébként cukor helyett mézen is gondolkodom... majd kis üvegben kipróbálom így is és úgy is. 

Télen nagyon hasznos lesz, nagy köhögő vagyok, ezáltal útifűszirup fogyasztó is és ha már itt vagyok vidéken ezzel a hatalmas kerttel, akkor csinálok magamnak, amit csak tudok. 

Sajnos azt hiszem, hogy a fenyőszirupról már lecsúsztam, azt a fenyő friss hajtásaiból kell csinálni ugyanúgy cukorral rétegezve egy nagy üvegben és a napon érlelve, naponta összerázogatva, bár... még lehet, hogy találnék friss fenyőrügyeket, ha szétnéznék. 

Kell egy fenyő is a kertbe...