Egynyári virágok

Ültettem egy csomó féle büdöskét is, törpéket többféle színben, és nagyobbakat, citromsárgát, narancsot és bordós-narancsosat is. Szeretem a büdöskét, mert egész nyáron virít, nem túl igényes és késő őszig hozza a virágait. Lehet róla szedni magokat a következő évre és ugyanolyan lesz. 

Már napok óta ültetem szét a palántáikat, mivel többféle van, azt szeretném, hogy vegyesen virítsanak a kertben és persze a kertnek több helyére ültettem őket.

 

Az őszirózsák még nőnek, majd később szétpalántázom őket is, ha már nagyobbak lesznek. Vannak hagyományosak, színesek és tűlevelűek is. Nem vettem többet, tavaly ezeket a magokat már szedtem a kinyílt virágokról és úgy látom szépen kelnek, bár a hagyományosból jóval kevesebb lett, mint a tűlevelűből. Remélem lesz minden színből. 

 

A hajnalkát nem ültetem többé a kerítés mellé, mert rettenetes munka lefejteni ősszel, amikor elvirágzott, ezért  egy bambuszkarót tettem be a földbe és köré ültettem a hajnalkát, sokáig nem láttam a nyomát, de már szépen kikeltek. Szép, érett magokat szedtem tavaly. Elhatároztam, hogy amiről csak tudok,  mindig szedni fogok magvakat, egyrészt mert nagyon sokba  kerülnek, másrészt így mindig tudok majd költeni újabbakra, más fajtákra és szélesíthetem a palettát. 

A nagy kedvenceim is kikeltek, már szét is ültettem a zömét, ezek a pillangóvirágok, vagy Cosmos flower. Vettem a hagyományos rózsaszínes-fehéres virágúak magvait és sárgákat is. Nagyon kíváncsi vagyok, hogy milyenek lesznek. Csoportokba ültettem, napos helyekre, többfelé a kertben, hogy lássam melyik helyen lesznek a legszebbek. Ki akarom tapasztalni, mert nem ismerem ezt a virágot, viszont imádom. Láttam, hogy bordóban is létezik, jövőre veszek olya magot is, az idén a pandémia miatt már nem mászkáltam boltokban, de egyelőre ez is elég lesz, ami most van. 

A Dorotheantusok is kikeltek, még szét kell ültetnem őket. Ilyen virágom sem volt még ezelőtt, de remélem szépek lesznek, mert a palánták egészségesek és kövérek, ez már rossz nem lehet! 

Kikelt a búzavirág is. Tegnap szétültettem a kínai szegfűt is, erről nem tudom, hogy egynyári-e vagy évelő. Azt olvastam, hogy télen érdemes takarással védeni, tehát elvileg évelő is lehet, de hogy nálunk kibírja-e a teleket, az kérdéses, meglátjuk.

Nem kelt ki a Klárcsi, tavalyi mag volt, tavaly kikelt, lehet, hogy ezek szerint nem áll el a magja. 

Itt a képen még picik a növénykéim:

20200422_081504_k.jpg

 Azt hiszem egynyáriakból az idén nem ültettem többet, csak a virágcsíkokat, amikben nem tudom mk lesznek, de szépen kikelt mindegyik. Majd teszek fel róluk fotókat. 

Jade! Hát persze, hogy ültettem többet is, de ehhez körbe kellett nyargalnom a kertet. 

Rendeltem egy akkora zacskó facélia magot, hogy na! 80 deka, de nem volt kevesebb, nekem meg kellett a facélia, csak mert akarom! A töredékét ültettem el, ki is kelt szépen. Érdekes módon nagyon könnyen előbújtak, pedig valahol azt olvastam, hogy nehezen hagyja el a földet... hát a petrezselyem és a répa az nehezen hagyja el a földet az biztos, de a facéliával ilyen tapasztalatom nem volt.

És ültettem sarkantyúkát is, még palántázásra várnak, sőt van ami még kel. Körbe szeretném vele ültetni a komposztot, hogy ne csúnyálkodjon ott nekem egész nyáron. 

Illetve kifelejtettem az illatos ternyéket is, bár ahogy ma reggel elnéztem, nem lesz belőlük semmi, azt hiszem a szárazságot nem viselik jól a pici növénykék... még megpróbálom megmenteni őket, de nem tudom sikerülni fog-e.

Rémisztő már ez az esőnélküliség.