ÁPRILIS

1-jén...

Olvasom az időképen: Ezer lámpás éjszakája... igen, a fagyok miatt füstöltek a gyümölcsösökben, nem tudom mit sikerülhetett megmenteni. :(
Ma reggel itt nálunk -7  fok volt, de mivel itt mindig hűvösebb van, még nem virágzott ki teljesen minden, így talán megúszták.
A magnólián biztos lesz pár fagyott virágszirom, tavaly is volt, de aztán olyan virágba borult, hogy öröm volt nézni.
Holnap reggelre már nem lesz olyan hideg, remélem igazuk lesz az időjósoknak.
Úgy érzem magam az utóbbi időben, mint egy levelibéka, de muszáj figyelni, mert nem szeretném, hogy amit elültetek, az tönkremenjen.
Érdekes módon engem nem a vírus fékez le, hanem az időjárás... úgy tűnik, hogy most ilyen fékezős időszak van, pedig akkora bennem a lendület és a tenniakarás (ültethetnék), hogy alig vagyok képes tűrtőztetni magam, tényleg csak a józan mérlegelés tart vissza.

2-3-án...

-6 és - fok volt reggelente... napközben napsütés száz ágra, de nem nagyon meleg. 

4-én...

Ma már csak -2   volt reggel, viszont napközben nagyon szép idő van. Az igaz, hogy fúj a szél kissé, de ma megint csak reggel fűtöttem be, aztán hagytam kialudni a tüzet, mert nem kell a fűtés.

13-a van...

Csodás egy hét van mögöttünk, napsütés, meleg és kék ég és nem tombolt a szél sem. Nem volt csapadék, de hajnalonta még elvétve voltak fagyok. Sajnos a talaj nagyon száraz, egész ásónyomnyi mélységig porzik a föld, kivéve az agyagos részeket. 

Már nem tudom melyik hajnal volt -4 fokos, de a magnólia utolsó virágait is kivégezte... sajnálom. Tavaly annyira csodálatos volt. 

21-e van...

Lehűlt az idő vasárnaptól, de előtte jó meleg volt. Szerencsére fagyok már nem voltak, van helyette szél... már megint. Reménykedtem, hogy vasárnap (19-én) esni fog, de csak hajnalban volt valami kis eső, arra se volt elég, hogy a port elverje. 

Öntözni kell a kertet. 

25-e van...

Most már mondhatni, hogy borzasztó nagy szárazság van, nem esik az eső... porzik a kert. 

Mára megint hatalmas szél támadt, orrom-szemem-szám tele van porral, nem is lehet kinn megmaradni huzamosabb ideig. Hidegfrontnak mondja az előrejelzés, de meleg van kinn, a szél se hideg és csak néhány felhő volt az égen, zömében süt a nap egész nap. 

27-e van...

Elállt a szél és továbbra is sincs eső. Tegnap vegyes volt az idő, délelőtt kissé felhős, hűvöses, de később már rövidujjúban voltam kinn. 

Ma reggelre azonban megint fagyott, 2 m magasságban is -1 fok volt reggel 6 előtt, deres volt odakinn a talaj, de nem fagyott meg semmi... pontosabban a dáliám hajtásai szőrén-szálán eltűntek... korán tettem ki, de az időjárás előrejelzés már nem ígért fagyokat. Ez a hely itt sokkal hidegebb, mint másutt. Persze azért nem Zabar, de itt is hidegek vannak. Jó lenne már, ha egyáltalán nem kéne fűteni, mert reggelente még befűtök, sőt tegnap estére is megraktam a tüzet, mert jól esett a melege. 

28-a van...

Meleg van kinn is, benn is. Reggel sem volt már fagy, sőt... Befűtöttem kicsit, de egyszer raktam meg a tüzet, aztán hagytam kialudni. Nyitva van az ablak, bár ez már hetek óta így van. Reggel fűtés, néha este is, de többségében nem kellett már az esti (vagy a reggeli) fűtés. 

Süt a nap, néha felhők jönnek, de száraz az idő, holnaptól  ígérnek esőket... már nagyon jó lenne. 

30-a van...

Végre esett az eső. Állítólag tegnap is, de tegnap nem voltam itt. Ma reggelre viszont úgy érkeztem, hogy csupa víz volt minden, a talaj alaposan elázva, szerintem nem sokkal előttem érhetett véget az eső és ez tényleg aranyat ért. Utána kisütött a nap, meleg volt és egészen hihetetlen, hogy beindult minden a kertben. 

Ezzel április hónap véget is ért. 

Visszanéztem a Luca napi 4. napot és napos, kissé zimankós reggelű nap volt... végülis ez az április is szép napos volt és a zimankós reggeleivel bizony elvitt sok termést és lefagyasztotta a magnóliámat is.