Nincs eseménytelen nap a kertben

Tegnap se voltam teljesen tétlen a kertben. Letoltam a füvet azon a részen, ahol a fűnyíró tud közlekedni. 
Áldom a napot amikor megvettem, mert sokkal szebben lehet vele vágni, mint a kaszával. Lassan megtanulom, hogy ne hallgassak mindenben apura, mert ugyan jó és használható tanácsokat ad, de valamiért mindig a nehezebbik végén fogja meg a dolgokat. 

kk_img_20240521_113912.jpg

Átültettem egy picike szegfűt is, aminek most kellene virágoznia, de annyira elnyomta az erdei szellőrózsa, hogy nem tudott se megnőni, se fényhez jutni. Ezt a szellőrózsát a mostani fejemmel lehet, hogy nem hoznám be a kertbe. Pedig olyan szép, de iszonyú vadul terjed, bár nemcsak ez, hanem a japán szellőrózsa is, ami ősszel virágzik. 

Azok közül is kivettem a völgycsillagot, mert nem tudott az idén virágot hozni, teljesen agyonnyomta a szellőrózsa az egyik oldalról, a másikról meg egy árnyékliliom nőtt rá. Ez a második völgycsillag, amit átültetek. Az első (a bordós) se fog az idén nyílni, de az új helyen már hozza az új leveleit. 

Megvettem a krizantémot a LIDL-ben, ahogy hirdették, 5 féle van egy cserépben, nagyon szépek. Bazi nagy vadászat lesz az idén krizantém ügyben. Innentől kezdve figyelni fogok, mert elég gyakran lehet kapni a LIDL-ben. Viszont kerestem krizantém kertészeteket is, de azok vagy csak nagyon nagy tételben adnak el, vagy csak ősszel, amikor már virágzik. 
Egyébként az FB-n is sokan írták, hogy így jártak a krizantémokkal, nem tudom mi van az idén a levegőben (vagy mi nincs), de valami biztos okozta a pusztulásukat. 

kk_img_20240521_113634.jpg

 Estefelé még egy kicsit kapáltam és gyomláltam a veteményesben is, a horolóval pár járatot az ágyások között kipucoltam. Mára azt terveztem, hogy kigyomlálom az egyik répa-hagyma ágyást és a fokhagyma között is nagyon megnőtt a folyondár, de esik az eső. Meglátom enged-e majd ma az időjárás csinálni valamit. 

Újra kell vetnem a karalábénak valót, mert kipurcantak a palántáim... bakker. Mindig van valami, amire nem tudok elég figyelmet fordítani, de szerencsére még van idő. Korai karalábém nem lesz, de kései még simán lehet. 
Lassan nő a veteményes nagyon, mert hiába volt meleg napközben, az éjszakák eddig hidegek voltak, de azért szép. 

kk_img_20240519_112043.jpg

Ez a kis szálkás zöldhúr egész szépen terjed. A rész elég kavicsos, közte szellőrózsák terjednek, de ez a kis növény majd szépen betakarja a talajt. 

kk_img_20240518_112549.jpg

Réti szegfűk

kk_img_20240519_111417.jpg

kk_img_20240519_111731.jpg

Kövirózsatelep

kk_img_20240519_111424.jpg

Ezt a baracklevelű harangvirágot tavaly magról neveltem. 

kk_img_20240519_111347.jpg

A hólyagvessző még elvirágzásában is nagyon szép. Ilyen pirossá változott az egész bokor. 

kk_img_20240519_111814.jpg

Ez a kedvenc rózsám, nem tudom a nevét, majd elő kell keresnem a papírját. 

kk_img_20240519_111753.jpg

Csuparózsaszín. :) 

kk_img_20240520_123710.jpg

Elza, imádja ezt a bungit, nagyon jól járt vele. Böbikének vettem, de neki nem kellett, Elza meg annyira jól érzi magát benne, hogy a csoda. 

kk_img_20240521_114018.jpg