Húsvéti kertészkedés

Eltelt a húsvét, volt némi időm a kertészkedésre is. Elég sokat haladtam azon a részen, amit a "túloldalnak" hívok, ahová - ugye - nem terjeszkedek már át a veteményessel. (Dehogynem!) :))))
Befejeztem a múltkor megkezdett ágyás villázását és vetettem is bele egy sornyi cukorborsót, ezzel minden a földben van, amit eddig szerettem volna elvetni. 

Rendbe szedtem a fűszeres és egyéb virágos ágyásokat is, ahol engedte és nem volt még sűrűn beültetve, ott felvilláztam, a többiből kiszedtem a gyomot.  

kk_img_20240331_161743.jpg

Villáztam az epres mellett is. Ott volt egy kísérletem, hogy geotextil nélkül ültettem epret, de el is engedtem, mert karbantarthatatlan. Ide majd uborkát fogok ültetni, ezen a részen nem égeti a nap és majd bekarózom és megpróbálom felfuttatni. 

kk_img_20240331_161804.jpg

Lefotóztam ezt a részt is, ez tavaly teljesen szétmászott, a nyomorult repkény pillanatok alatt beszövi az egészet. Ma ennek estem neki, de csak egy kis részre volt türelmem, hogy felvillázzam, majd amikor elhalad a front (ami megint egy csomó esőt fog hozni), akkor folytatni fogom. A kép alján a kis izéke, az a pawpaw fácska, remélem ki fog hajtani. 

kk_img_20240331_161912.jpg

Ennyit haladtam ezen a részen. 

kk_img_20240401_113917.jpg

És most ilyen ez a "túloldal" képe, lesz még ez szebb is:

kk_img_20240401_113901.jpg

 Egyébként mászkáltam a kertben, mint a bolygó hollandi, hol itt, hol ott bukkantam fel és csináltam ezt-azt. 
Megmetszettem a maradék bugás hortenziákat és a lemetszett ágakból csináltam is 9 dugványt. 
Kiültettem a pinceablakban nevelt növények közül a sárga sásliliomot. 
A terasz előtti részen kiegyenesítettem az ágyás szélét és kiszedtem belőle a füvet, most egész pofás lett. Van egy kis gyepszegélyvágó célszerszámom, olyan, mint egy kis ásó, csak félkör alakú a feje, azzal bevagdostam az ágyásszéleket, így szép egyenes lett. 
Egy nagy késsel is végigmentem a kert egyes részein és kivagdostam egy csomó pitypangot és más gyomokat, amik nehezen jönnek ki egyébként, főleg a seprencéket. 
Szedtem két nagy adag újabb vadkomló hajtást, amit eltettem a fagyasztóba, de nem tudom milyen lesz, mert nem blansíroztam meg... aztán majd valahogy be kell oda férnem, ahol nő a komló és ki kell szednem, mert nagyon erősen szaporodik. 

A kert tele van virágokkal. Csodaszép, de a tulipánok szinte ellobbannak ebben a melegben (majd egy vagy több külön posztot is csinálok róluk közeli képekkel).

kk_img_20240401_105254.jpg

kk_img_20240401_105312.jpg

kk_img_20240401_105324.jpg

kk_img_20240401_105351.jpg

kk_img_20240401_105428.jpg

Főztem házi macskakaját a dögöknek, egy zacskó csirkemáj, egy nagy maréknyi csirkehús, egy kicsi darab sárgarépa, egy kicsi darab sütőtök, egy kanál rizs, zsíron az egészet kis sóval összesütöttem, bő szafttal, hogy össze lehessen turmixolni. 
Böbe hozzá se nyúlt, Elza belenyalt, Herkules kétpofára falja, de Herkules mindent (is) fal. Neki jó lesz, mert szerintem allergiás valamire a macskakosztokban, mert annyira vakarózik és nyalja magát, tiszta bő nyál az egész macska. 
Most kipróbálom, hogy nem kap egy darabig bolti cicakaját, hogy így elmúlik-e a vakarózás. Olyan sovány szegénykém, mint egy gebe, a szőre is ócska... bár most vedlik az egész brancs, de a kedve jó. Mióta megszelídült, azóta nem lehet őt levakarni se, jön és hanyatt fekszik, mint egy kutya és a hasát simizteti és veszekszik a Nyenyerével, mert féltékeny és irigy is. Herkules rémesen önző! 
Érdekes módon a Böbét az udvaron nem lehet simogatni, elszalad tőlem, de azért a közelemben őgyeleg, Elza szokott jönni dörgölőzni, a Nyenyere és Herkuló meg rajtam lógnának egész nap, ha hagynám. Folyton a lábam alatt vannak. :))))

Itt éppen az egyik kövön pihen, a nyelve kinn, ahogy szokott a HaláliVénDisznónak! :)))

kk_img_20240331_162321.jpg