Macskahangok

Böbike úgy húzza a lóbőrt az ágy végében, hogy az fantasztikus. Horkol, hortyog, dudál, pöfög... :))) Látszott rajta, amikor 5-kor felkeltem, hogy ő még szunyálni akar, felkapcsoltam a villanyt, de eltakarta a kis pofiját a mancsával. Ki is jöttem onnan, villany le és a cicvarek még alszik. 
A lábamnál szokott aludni, de egy kis időre minden éjjel bemászik a takaró alá is, hozzám bújik és akkor megy el, amikor nagyon melege lesz. Olyankor simizni is kell, ha abbahagyom, akkor nyekeg egy kis finomat, fura hangon, olyan kis vartyantás ez, hogy ne hagyjam abba. 

kk_img_20231119_203016.jpg

Érdekes hangjaik vannak, Elza cérnahangon szokott nyávogni, amikor kéri a kaját, de ő kevesebb hangot ad, ezen kívül még morogni szokott, de azt nagyon mély hangon, mintha nagyragadozó lenne. Az nagyon durva hang, macskától még nem hallottam ilyet. 

Az új cica pedig ciripel, kuruttyol, csipog és trillázik, sikolt meg nyökög, egészen elképesztő hangokat ad ki, nagyon változatosan és irtó jópofa. Nem akartam, hogy ideszokjon, de alapvetően beköltözött az udvarba és nem ment el, akármit is csináltam. Szelíd, be akarna jönni. Ha senki nem viszi el, akkor kénytelen leszek őt is ivartalaníttatni, mert azt nem szeretném, hogy teleszülje nekem az udvart kiscicákkal. 

Herkules hangját se sokat hallani mostanában, de 4 év alatt legalább megtanult nekem szépen dorombolni a CicaÚr. Eleinte nem is tudott, aztán valami nagyon rozsdás reszeléssel próbálkozott, rövid időkre csak, míg végül meglett a dorombolás. Amikor még harcolt a Mosogatóval, akkor nagyon sokszor üvöltött, védte a területét, de most már megszokták egymást. Ez is egy jó kis videó, az is lehetne a címe, hogy Herkules a szófogadó cica... :P

A MosogatóCicának még semmilyen hangját nem hallottam, ő fufuzik, a levegőt fújogatja így kifelé, nagyon haláli. 
A MókaKépű pedig néma, soha semmilyen hangot nem adott még ki, ő nem tülekszik reggel a kajáért sem, hanem vár. Érdeklődő, látni az arcán és ha valamiből kimarad (mert pl. valaki ráveti magát a tányérjára), akkor csalódott is, azt is látni az arcán, de ő képes várni. Ő egy ZenCica, annyira nyugodt, hogy még ilyet nem is láttam. Egyszerűen más, ha ránézek is, szinte látok körülötte egy burkot, amiben ő létezik. Mintha neki külön világa lenne. Hát ennyit a "népekről" mára. :) 

Mivel holnapra -7 fokot ígérnek ide hozzánk, tegnap leszedtem a fagyvédő fóliát a nagyobbik fügéről és rátettem a vastagabb takarókat. Vettem tavaly két tekercs (festőknek való) anyagot is: vastag, szürke anyag, gyapjúszerű, de persze nem az, viszont az egyik oldala nejlonbevonatos, tehát vízálló. Azzal is körbevettem, a talajhoz az ér, hogy ne szívja fel a vizet. Remélem lesz elegendő földhő, amit a takaró maga alatt tart és nem engedi megfagyni majd. 

A takarófóliával pedig jól körbevettem a nagy kutyatejet és az egyik velencei kutyatejet, lehet, hogy majd annyit ér, mint halottnak a csók, de a talaj még nem hideg, jó idő volt, egy éjjel talán ad annyi meleget vissza a föld, hogy megvédi. 
A kutyatej a meglévő idei ágain fog virágozni a nyáron, nem szeretném, ha elfagynának... bár ki tudja milyen lesz még a tél. Idén tavasszal sok ág elfagyott róla a nagy hidegekben, most jó lenne megőrizni épségben.