Vasárnap a kertben

Van az, amikor az ember már annyira izzad a kertben, hogy egyszerűen muszáj bemenni és lefürdeni és hajat mosni és megpihenni. 
Pedig semmi látványosat nem csináltam, többnyire virágokat vagdostam vissza, a kínai hamuvirág elvirágzott szárait, az egyik helyen a sárga cickafarkat (ami az előkertben van, azt még vissza kell majd vágni). Csak nem akarok most ott trappolni, mert most nyílik az őszi kikerics... az igaz, hogy a közelében sincs annak, amilyen szép volt tavaly. Most leeszik a csigák, pedig végigkukkoltam mindent és összeszedtem őket. 

kk_img_20230917_102149.jpg

A fehérek viszont az idén végre mutatnak valamit, az előző években nagyon csoffadtak voltak. Talán kell neki az a kis árnyék, amit az írisz levelei vetnek rá. 

kk_img_20230917_102135.jpg

Befejeztem a múltkor megkezdett uborkaágyás gyomlálását is és a mellette lévő petrezselyem ágyásból is kiszedtem a füvet. 
Pár szál petrezselymem lesz, még a zöldje is ronda... istenbizony nem tudom, hogy mi a fene baja van az idén. 

Kitépkedtem egy nagy csomó madársóskát is, mert megint elszaporodott nagyon az egyik részen, persze megint belenyúltam egy hangyabolyba. Ezek a kis fickók baromi idegesítők tudnak lenni és nagyokat tudnak harapni is az emberbe. 
Felkötöztem a tamariskát is, próbálom azokat az ágakat kényszeríteni egy helyzetbe, amik most a földön lógnak. Nem tudom, hogy fogok belőle törzseset nevelni, mert annyira a tövénél van elágazva, hogy borzasztó. 
Van 4 szép ága, arra gondoltam, hogy összefonom, hogy úgy nőjön, össze is kötöm, hogy megmaradjon és majd ahogy vastagszik, úgy engedem a kötést rajta. Vagy nem... annyi minden elmarad idő híján. 

Be volt tervezve, hogy szaporítok epret is, de addig se jutottam el, hogy az egészet kigyomláljam. 
Nem is tudom hová lett ez a nyár. Annyira elszaladt az idő. Nem szokott ekkora trehányság lenni a veteményesben, de az idén, ez minden képzeletet felülmúl. Bár az is igaz, hogy ezen a nyáron sok eső volt, sokszor nem lehetett kimenni a kertbe, mert vagy minden vizes volt, vagy akkora fülledtség volt, hogy nem lehetett kinn megmaradni. Na meg augusztustól jöttek a szúnyogok is. Ez már így esett, majd ősszel szépen rendbehozom a kertet. Gyakorlatilag már most is azt csinálom fokozatosan. 

Szétbontottam megint pár paradicsomot is, beszedtem a kötöződrótokat, a támasztékokat, eldaraboltam a szárakat. Elhordtam a komposztra egy csomó elnyílt körömvirágot is, kiszedtem a tökisszont. 
Kiirtottam egy rózsaszín ligetszépe tövet is, mert az valami iszonyat, ahogy az a növény terjed. Gyökérsarjakat növeszt, de fél méterre a növénytől is. Kiszedtem a fő tövet, de benne maradtak gyökérdarabok, amikről újak nőnek, majd azokat is ki kell szedni tövestől, de már nem volt lelkierőm hozzá, csak letépkedtem. 

Elzáról csináltam képeket, a CicaNéni nagyon élvezi a kertet, folyton ott tanyázik, ahol én is vagyok. :) 
Szerintem ezen az első képen röhög... 

kk_img_20230917_093726.jpg

kk_img_20230917_093729.jpg

kk_img_20230917_093732.jpg

Közben jönnek az első krizantémok is, a fehérek nagyon érdekesek, ahogy elnyílnak, úgy színeződik el a virágjuk rózsaszínesre. 

kk_img_20230913_073441.jpg

kk_img_20230913_073446.jpg

Ez pedig egy érdekes színű, nem is tudom milyen szín ez, de nagyon szép. Ez tavalyi szerzemény és meg is maradt! Nagyon jól mutat a büdöskével! 

kk_img_20230913_073230.jpg