Helyreállt a béke és paradicsomfeldolgozás

Mármint laptopilag állt helyre a béke. 
Nem is gondoltam, hogy ilyen könnyen megoldódik a problémám a mentéssel. 
Elmentem tegnap egy üzletbe és simán átrakták nekem a laptopból a háttértárat egy USB-s csatlakozású disk házba. Estére a zöme cuccot át is mentettem. Hagyom még pár napig, hátha eszembe jut valami, ami még kell róla, aztán majd leformázom és lesz még plusz egy Tb diskem a mentésekre. 
Egyedül az elmentett játékomat nem találom, mert az a mappa nem létezik... lehet, hogy az akkor áll össze valahonnan, ha az a lemez boot-ol, de hát az már nem fog, de ez legyen életem legnagyobb vesztesége... pedig nyerésre álltam... bakker.
Viszont szépen működik a külső DVD meghajtó is, fel is telepítettem a játékot és megy is, pedig kb. ezer éves, akarok majd szentelni neki egy egész bejegyzést.

A kertben megint nem sokat végeztem tegnap, most nem az időhiány miatt, hanem annyira fülledt meleg volt, hogy képtelenség volt kinn megmaradni hosszabb ideig. 
Inkább elmentem és szedtem pár szem gombát. Galambgombák, mást nem találtam, de nekem ez a kedvenc gombám és nagyon haragszom azokra az őstapló gombászókra, akik fellökdösik az erdőben, mert értéktelen gombának tartják.  

kk_img_20230819_134622.jpg

Hoztam haza pár tő galambszínű ördögszemet is, remélem megmaradnak. Itt a közvetlen környéken nincs ilyen, de nem messze tudtam, hogy gyerekkoromban láttam és most is találtam. El is mentem gyerekkorom helyszínére, ha lesz időm egyszer majd hosszabb időre is elmegyek, kicsit beljebb is az erdőbe, ahol annyit játszottunk. Itt a közelben csak vajszínű ördögszem van, tavaly hoztam is be a kertbe és megmaradt, annak ellenére, hogy a rész mindig csupa susnyás. 
Szép ez a vidék, szeretek itt lenni. 
Magam is meg vagyok lepve, hogy mennyire jól esik itt lenni a közelében a helynek, ahol felnőttem. 

kk_img_20230819_124235.jpg

Azért a kertben is lett valamicske haladás, tegnap megkapáltam a káposzták és a karalábék körül, de csak nagyon nagyjából, mert ugyan lefújtam magam szúnyog és kullancs ellen tetőtől talpig mielőtt kimentem az erdőbe, ott nem is bántottak, de estefelé ezeket a dögöket már semmi nem érdekli. Hiába fújtam le magam újra, ezek zabálni akarnak... bemenekültem, nem lehet megmaradni kinn a kertben tőlük, pedig estefelé lenne már viselhetőbb a klíma. 

Egyébként már 8 óra után elkezd sötétedni... ha valamit, akkor ezt nem várom. 

Ma pedig leszedtem egy lavór padlizsánt és rengeteg paradicsomot. 
A padlizsánból volt amit meghámoztam és egy részét karikára vágva, másikat kockákra vágva lefagyasztottam, a többit pedig héjastól megsütöttem fóliába csavarva, abból krém lesz. 

kk_img_20230820_075058.jpg

És leszedtem még egy csomó kertfiát is, paradicsomot, paprikát és a majdnem utolsó uborkákat.

kk_img_20230820_084545.jpg

kk_img_20230820_084554.jpg

kk_img_20230820_084721.jpg

A paradicsom egy részét bedobáltam forró vízbe és lehúztam a héját, de már nem főztem be, mert ebben a melegben nem főzök egész nap a gázon, ezért összedaraboltam és ment a fagyasztóba egy csomó. 
Egy adagot meghagytam lecsónak, a hosszúkból és a kisebbekből pedig aszalt paradicsom lesz, ha lesz. 
Egyszer már próbáltam és megpenészedett, bár akkor nem volt lesózva és nem volt jó idő az aszalásra. 
Most lesóztam őket és kinn vannak a tűző napon. Ha már ilyen döglet van, akkor legyen valami haszna is. 
Tettem közé hámozottat is, meglátom, hogy az milyen lesz. Aztán ha sikerülnek, akkor elteszem üvegbe, olívaolajba őket. 

kk_img_20230820_101956.jpg

kk_img_20230820_102017.jpg