Törökszegfű tapasztalatok

Egy őrült macska tombol idebenn. Beengedtem Böbét reggel, megreggelizett és biztos valami bolondító volt a kajában, mert azóta tombol. Van itt olyan trappolás, dübörgés, mintha egy elefántcsorda lenne idebenn. A kávémat is meg akarta kóstolni, utolsó pillanatban vettem el előle és ettől is kiakadt, most az ágy alatt húzgálja magát fel és alá és morog meg nyekeg. Ezt szeretem, mert ilyenkor jól feltöröl, ilyenkor szó szerint ő maga válik porcicává. :)))))

Június közepén vagyunk és tegnap 9 fok volt reggel, ma 11 fok van... csukott ablaknál aludtam és amikor reggel kinyitottam, idebenn nagyon lehűlt. Nem szeretem ezt így, mert itthonról dolgozom és egész nap a hidegben ülni a gép mellett, nem igazán komfortos. Napközben sincs túl meleg, nehezen melegszik át a ház. nem kívánom a kánikulát, de nem lehetne mégis valami középútban megalkudni a kánikula és eközött az időjárás között?  

A kertben úgy tűnik, most megint következik egy kis szünet, várni kell az újabb virágokra, de a szarkalábak, a törökszegfűk és a ligetszépék mind nagyon szépek még. 

A törökszegfűkkel az a tapasztalatom, hogy ugyan pár szál életben marad és áttelel belőlük a virágzás és magérlelés után is, de a harmadik évben már nem hozza azt a virágözönt, amit a másodikban, ezért nem érdemes megtartani. 
Úgy szoktam ültetni, hogy ilyenkor, nyár közepén elvetem a magokat olyan helyre, ahol ott is maradhat és a következő évben hozza a virágait. 
Meg szoktam hagyni érni a magokat is, és eddig általában benn hagytam a növényeket is a földben, mert láttam, hogy tőről újra hajt, de ezután már nem fogom, a fentiek miatt. Megtartom kétéves növénynek.
És - mivel csodás színfoltot ad a kertben - több csoportot is fogok ültetni. Ez a hatalmas bokor egy kb. 30*30 centis helyre vetett magokból lett, tehát a hellyel érdemes úgy gazdálkodni, hogy jóval nagyobb lesz, mint amekkora helyre vetve lett a magja. Ennek a bokornak lett 1 méter is az átmérője. 

kk_img_20230612_084840.jpg

Kinyílt egy újabb érdekes díszhagymám is. Nekem olyan benyomásom van róla, mintha a nemesítésnél valamit alaposan elcsesztek volna, de végül azt mondták, hogy végül is érdekes lett, mégiscsak tartsuk meg. :))))

kk_img_20230613_071242.jpg

Az Árnyas kertben a völgycsillagok virágoznak éppen, az egyikből egy szaporulat is lett tavaly óta, a másik azonban valami hibrid lehet, mert rengeteg magot szedtem róla, szét is szóródott közben, de nem szaporodott se magától, de az elvetett magokból sem csírázott ki egy sem... pedig azt hittem, majd mennyi völgycsillagom lesz. 

Ez a szaporodós

kk_img_20230610_125312.jpg

Ez pedig a nemszaporodós (sajnos).

kk_img_20230612_085401.jpg