Kaszálás, rózsák és Clematisok

Visszanéztem a decemberi időjárás feljegyzéseim között a Luca napi időjárást és - ugyan nem mindenütt stimmel és a feljegyzések is hiányosak -  az alapján nem sok jóra számíthatunk az időjárás terén júliusban sem. Meglátjuk, hogy bejön-e. 
Az idén decemberben alaposabb leszek és Luca napjától kezdve mindent feljegyzek karácsonyig. 

Egyébként ma már így reggelről  nagyon elégedett vagyok magammal, mert lekaszáltam megint egy szép, nagy darabon a füvet a kertben. Eredetileg semmi kedvem nem volt hozzá, azért mentem le a pincébe, hogy legalább előkészítsem a kaszát. Le kellett róla venni a pengét, a damilt feltenni, benzin keverni, beleönteni, stb., hogyha úgy adódik a kedvem és időm, akkor kéznél legyen. 
És akkor szöget ütött a fejemben a gondolat, hogy szombat korán reggel van és ha most azonnal megcsinálom, az mekkora jó érzés lesz már és nem fog rá súgni a fülem. Így is lett és most megint tök jól érzem magam attól, hogy megcsináltam és a kert is olyan szép lett. Mármint a lekaszált része. 

Elmentem a Clematisos csoportba tanácsot kérni az alpesi Clematissal kapcsolatban, mert mindenfelé nőtt már és meg is kaptam a választ. Szegénykémet már régen meg kellett volna metszeni. Nagyon zavaró volt, hogy másutt meg azt írják, hogy ezt a típust nem kell metszeni, holott rá kell nézni a növényre és látszik, hogy kívánja. 
Most már tudom, hogy ez az 1. csoportba tartozik, az örökzöld iszalagok közé (3 fő csoportjuk van, na meg az alcsoportok) és a virágzás után kellett volna metszeni rögtön az elnyílt szárakat. Ahogy visszanéztem a fotókat, még könnyű is lett volna, mert nem voltak rajta levelek és viszonylag átlátható volt a növény. 
Viszont így is nekifogtam és kivágtam belőle azokat a szárakat, amiken virágok voltak, ugyanis ezek a Clematisok jövőre az idei szárakon hozzák majd a virágaikat. Kicsit meg kellett tépáznom, mire kirángattam a növényből a kimetszett hosszú hajtásokat és jól össze volt gabalyodva, de így a friss hajtásokat szépen rá tudtam irányítani a boltívre. A virágoszlop már úgy tűnik, hogy végleg beragadt, teljesen befonta a növény. 

Ez is egy újabb rendezkedési ötletet hozott, ugyanis a boltív másik oldalára is fogok Clematist telepíteni. Hétfőtől a LIDL pedig Clematisokat hirdet... úgyhogy majd jön az ÚjDudvák bejegyzés. :))))

Egyébként ahogy végigolvastam a Clematisok leírását (nekem 3 van... eddig...), az Alpina (amit éppen metszettem) 1. csoportos, a szép lila nagyvirágúm (talán  a 'Blue Explosion', nem vagyok benne biztos) a 2. csoportba tartozik, a harmadik pedig, ami nemsokára nyílni készül, az meg (szerintem) a 3. csoportba tartozik, a 'Star of India', szóval ki kell tanulnom mindegyik csínját-bínját. 

Ez a Clematis Alpina, április végén virágzott:

kk_img_20230424_144201.jpg

Ez a 2. csoportba tartozó Clematis, talán  a 'Blue Explosion', Starkltól rendeltem, nem írtam fel a nevét, vagy ha felírtam is, nem találom... itt a blogban is kerestem, de nem találom itt sem, pedig minden szart felírok mindig. 

kk_img_20230526_134809.jpg

A Cocó nagyon élvezi az életet benn, egész nap benn alszik, aztán indul az éjjeli vadászat. 

kk_img_20230608_192239.jpg

A rózsáim pedig egyre fantasztikusabbak, annak ellenére, hogy napok óra püföli őket az eső. 

kk_img_20230608_191302.jpg

kk_img_20230609_163818.jpg

kk_img_20230609_164157.jpg

kk_img_20230609_164211.jpg

kk_img_20230609_164221.jpg

kk_img_20230609_164321.jpg

kk_img_20230609_164534.jpg

kk_img_20230609_164543.jpg