Mindenfélék

Esik az eső ma reggel és a következő napokban még több várható... a hétvégi kaszálásnak annyi, pedig kéne a nyesedék az évelőágyásokra. Olyan sok eső volt, érdekes módon a talajnak mégis kell, bár nedves, de a teteje nagyon kiszárad, főleg ezekben a szeles időkben. 
Lassan lehet, hogy kezdhetek mulcsolni, de még halogatom a veteményesben a rengeteg szulák miatt, egyelőre jobb a kapálás.
Tegnap ráspollyal jól kiélesítettem a horoló kapát és végigrongyoltam vele két ágyáson is. Néha nem is tudom miért vacakolok a kis kézikapával, vagy a gyomlálással, amikor ezzel olyan egyszerű. Amikor jó éles, akkor nagyon könnyen elvágja a gyomot, ami szépen vissza is fonnyad az ágyásra, aztán pár nap alatt szinte is tűnik. 

Ma tervezem elvetni a "K" betűsök magvait palántának, újabb adag karalábét, vörös káposztát, kelbimbót, leveles kel fajtákat, kései karfiolt, illetve brokkolit és radicchio salátát akarok még, ezek majd a borsó helyére mennek, mert fullon van a veteményeskert. Már az okrát se tudom, hogy hová fogom tenni. 

A térhódítással úgy döntöttem, hogy kicsit megállok, mert a meglévő részeket se tudtam még most se úgy beültetni, ahogy kellene és nagyon füvesedik. Ha tovább haladnék, csak a dolgomat nehezíteném meg vele. 

A képek még  a napsütésben készültek, ma már nem ilyen ragyogó az idő. Indulnak a haranglábak is, elöl még csak bimbósak, mert ott árnyékosabb helyen vannak és van 3 db új is, azokon nem tudom lesz-e virág, még nem látszik. Tavaly magról neveltem őket, de nagyon későn ültettem ki a szárazság miatt, így könnyebb volt öntözni, de nem igazán volt idejük megnőni. 

kk_img_20230507_183130.jpg

Ezt a zsályát először azt hittem beszökött a sziklakertbe, de aztán rájöttem, hogy nem is. Akkor hoztam, amikor a varjúhájakat is hoztam az erdőről, csak nem tudtam mi lesz ez. Megtartom, mert a mezei zsálya is nagyon szép és egyébként is szeretem a zsályákat. 

kk_img_20230508_074733.jpg

A kutyatejből ennyi maradt a téli fagyok után, az elfagyott ágakat le is vagdostam róla, sok volt, sajnálom szegényt, de újakat hajt. Most már tudom, hogy védeni kell őt télen, főleg az ágvégei haltak el a hidegben, ezért amikor majd nagyobb fagyok jönnek, őt is be kell majd bugyolálni. 

kk_img_20230508_142254.jpg

A kökörcsinek elvirágzott szárai majdnem úgy díszítenek, mint a virágok... imádom őket! 

kk_img_20230509_081911.jpg

A tavaly ültetett labradózsám tele van virággal! Hát haláli, kb. 50 centis és így megrakta magát azokkal a fehér bojtokkal. Kis szorgalmas! :)))) Amikor elvirágzott, majd azokat a földön elfekvő ágait le fogom nyesni mert nem az a cél, hogy arra fejlődjön. Inkább fa formájúra szeretném nevelni. 

kk_img_20230509_082023.jpg

A sziklakert 2.0-ban a meghagyott virág tényleg réti boglárka. Azt írják róla, hogy nedves helyeket szeret, hát... ez a hely alapvetően puskaporszáraz és tavaly még aszály is volt, itt nem öntöztem. Ezt a növényt tavaly késsel kivágtam innen, ehhez képest újra kihajtott, ezért is hagytam meg, nagyon élni akar. Nehezen népesítem be ezt a sziklás részt, ez a virág meg itt erősködik nekem és még szép is, hát hadd maradjon. 
Látszik, hogy sokféle növény van ott, van kőtörőfű, az idén betettem egy szártalan tárnicsot ide is (a pici kék) és mellette van egy szintén új telepítésű indás ínfű is és hoztam át pár kövinövény fajtát a másik sziklakertből is. Próbálkozom, hogy mi szereti, mi marad meg és mi tudja majd benépesíteni igazán, mert még most is kopáros. Majd pár kövirózsát fogok még bedugdosni a kövek közé és lehet, hogy levágom az tujáról azt az ágat, ami nagyon beárnyékolja. 

kk_img_20230509_082758.jpg

Ezen a héten a második vakond... megkönnyeztem tegnap. Látni kellett volna, milyen büszkén ült az én gyilkos macskám vele, szinte dicsekedett. 
Nem tudom megakadályozni, ez a kis hülye rájött, hogy kell őket megfogni, annyit csináltam tegnap, hogy behoztam (most meg magától jött be), addig se garázdálkodik kinn, de hát ez csepp a tengerben, tekintve, hogy mennyi kóbor macska van. 
Nagyon várom, hogy lekaszálják a füvet a szomszéd földön, mert akkor oda szoktak kicsődülni (a rókák is) pockozni és akkor addig a vakondok békében vannak. Pedig biztos van nekik mit enni a kertemben, mert igen, szép kövér, jó húsban lévő vakondok voltak, nem nélkülöztek. Ez azt jelenti, hogy nagy szükségem lenne a segítségükre a kertben. 
Nem  tudom miért kezdte el megfogdosni őket, eddig nem csinálta. Nem lenne elég pocok? 

kk_img_20230509_081358.jpg