Csíráztatás és Macskaságok

Ki se dugtam tegnap az orrom ebben a tomboló szélben a kertbe. Még a Böbe is bejött tegnap hajnal 4-kor... arra ébredtem, hogy Elza dörömböl kinn a verandán, mint egy őrült, azt hittem kinn van, de valahogy mégis benn maradhatott, kiengedtem őt. Böbe meg az ablakon dörömbölt befelé, őt meg beengedtem, be is slisszolt aludni a KisPocok. Ma reggel meg evett, aztán ment is vissza kifelé.

kk_img_20230508_094832.jpg

Herkulessel nem tudom mi van, már vasárnap se jelentkezett egész nap, aztán este bekocogott vacsorázni, de tegnap megint nem láttam. Őt... aki óránként zabál... és ma reggel sincs itt, de az összes kandúr jár valamerre. Gondolom majd megint megtépve, sebesen és lesoványodva előkerülnek. 

3 fok van kinn... mikor lesznek már normális hajnalok? Remélem a paradicsomok nem fáztak meg, bár a paradicsom kb. mindent kibír, volt egy év, amikor megfagytak kinn a fóliában és onnan hajtottak ki, mert a száraknak maradtak ép darabjai. Félre voltak dobálva, de maradt hely a kertben és láttam bennünk még némi életet... azokon lettek a legszebb paradicsomok abban az évben. 

Gyönyörűen kicsíráztak az örökzöld tatárvirág magjai, így be is masíroztak cserépbe, hogy most már abban növekedjenek. Nem mind, mert rengeteg van, de sajnálnám kidobni, majd valahol  keresek nekik egy viszonylag érintetlenebb helyet a kertben és papírostul berakom a földbe, aztán meglátom  mi lesz belőle. 

kk_img_20230508_065433.jpg

Nagyon gyorsan fejlődnek ilyenkor már. Annyira örülök, hogy a fehér füzérajakból is csíráztattam még, lesz egy csomó. Épp csak lógott a kis gyökerük, amikor földbe tettem őket és pár nap alatt így kihajtottak. 

kk_img_20230508_065636.jpg

 

Úgy csíráztatom őket, hogy papír kéztörlőt több rétegűre összehajtok, bevizezem és nejlon közé teszem, hogy ne száradjon ki, hanem így egyenletesen nedves marad és látszik is alatta, amikor kibújnak a kis csírák. Van ami hamar megpattan, van aki később, de ez a csíráztatás nagyon jól mutatja, hogy vannak növények, amik magjai között nagyon sok a csíraképtelen mag. 

Ilyen volt a sisakvirág is, egy darab mag kelt ki belőle tavaly, az is elpusztulni látszott, amikor kiültettem a kertbe. Egy darabig élt, kb. egy hónapig, de nem nőtt, aztán eltűnt. Pedig öntöztem is, hogy ki ne száradjon. Már le is mondtam róla, de az idén van ott egy növény, ami nagyon sisakvirág kinézetű, talán nem olyan szeldelt a levele, de fiatal még. 
Meghagyom, mert látni akarom, hogy mi lesz belőle, eléggé úgy néz ki, (és éppen ott is van), mintha sisakvirág lenne. De jó lenne! 

kk_img_20230503_071831.jpg

Már azt hiszem az utolsó képek a tulipánokról, de annyira gyönyörűek, nem tudom megállni, jövő ilyenkorig úgyse lesz már több. 

kk_img_20230507_085313.jpg

kk_img_20230507_183250.jpg

kk_img_20230507_183327.jpg

Kinyílt egy holland írisz is, nagyon szép virág, de nem szeretem már, mert alig virágzik. Próbáltam a földben hagyni, próbáltam felszedni is és visszaültetni, de nem akarja az igazat. Több helyen is van (volt) a kertben, volt ahonnan eltűnt... 

kk_img_20230507_085016.jpg

Hoztam be bíborherét a kertbe, remélem nem bánom meg. Az út szélén találtam, rengeteg volt elszaporodva azon a helyen, már tavaly is láttam. Nagyon szép és úgy tűnik nem bánja az átültetést sem, de azt írják, hogy a -8 foknál hidegebbet nem bírja, szóval szerintem nem fog áttelelni. Hátha tudok róla magot szedni. 

kk_img_20230507_123414.jpg

kk_img_20230507_152012.jpg