Krókuszok és palánták

Végre március van! Persze tudom, még akármilyen idő is lehet, de most már akkor is eljön a tavasz és egyre közelebb van!
A krókuszok már nem bánják az időt. Ezt tavaly is megfigyeltem, hogyha a természet megindul, akkor megállíthatatlanul tör előre, növekszik, burjánzik, virágzik és terem. Az igaz, hogy burjánzásról még nem beszélhetünk, az május környékén szokott elkezdődni, de olyan izgalmas időszak ez. A nagy felébredés időszaka. Nagyon szeretem! 
Most a krókuszok nyújtózkodnak egy nagyot. Tegnap alig volt napsütés és idegesítően csípős volt az idő is, a szél is  bosszantó volt, mégis egyre terjeszkednek a krókuszok. 

Már sokkal több van a fehérből is, a tricolor is szépen kinyílt és a védettebb részen a sárgák telepe is egészen megnőtt. 

kk_img_20230228_121842.jpg

kk_img_20230228_121836.jpg

kk_img_20230228_121906.jpg

Kelnek a virágok is, már kibújt a múltkor ültetett ördögszem, a kaukázusi ördögszem és az óriás fejvirág is.
A hosszú zöld paprikáról meg majdnem elfelejtkeztem! Tegnap ültettem el és a TV paprikát is. Már nem is tudom hová fogom tenni a paradicsomokat.... Arra gondoltam, hogy a már kikelt virágokat majd kiteszem a verandára. Lehet, hogy majd kicsit visszafogja a fejlődésüket az alacsonyabb hőmérséklet, de lepődtem már meg, hogy sok virág sokkal szebben fejlődik, amikor pl. ősszel kicsit hűvösebbre fordul az idő. És persze a veranda is fűtött, nem megy magasra a hőmérséklet, de éjjel se esik lejjebb 5-6 foknál. Szerintem ellesznek ott, amíg ki nem tudom ültetni őket, illetve lassan majd kiteszem a kis fóliaházikómat is. 

Itt alul látszik, hogy kidugta már a fejecskéjét pár ördögszem. Tavaly nem sikerült kikelesztenem, szerintem nem volt jó a magja. Bár nem tudtam, hogy az ördögszem magját a hegyes végével lefelé kell ültetni. Már nem emlékszem hogy csináltam, de lehet, hogy ez volt a baj vele.

kk_img_20230301_064239.jpg

Itt legalul az óriás fejvirág bújt elő, de pár paprika is látszik már. A piros és a narancssárga kaliforniainak utánaültettem pár szem magot, mert nem kelt ki minden.

kk_img_20230301_064312.jpg

Ez pedig az olasz kontyvirág. Előkerestem a tavalyi képét is, 2022. március 8-án még csak ekkora volt.

kk_img_20220308_103535.jpg

Most pedig ilyen  nagyra nőtt már és mellette már kandikálnak a recéshagymájú nőszirom virágai  is. :) 

kk_img_20230228_121929.jpg