Virágpalántáim

Ma is -9 fok volt kinn (tegnap is), most már jó lenne, ha vége lenne, de elvileg vasárnaptól már jobb idő lesz. Csak eső ne jöjjön már, mert hideg ide vagy oda, de annyira jól esik a napsütés, hogy az valami elmondhatatlan. Nem is tudatosodott bennem, amíg ki nem sütött nap, hogy mennyire hiányzott már. 
Ez az egész télnek nevezett akármi ami volt, szörnyű sötét, felhős, nedves volt, a napsütés olyan, mintha kiszabadultam volna valami nagyon nyomasztóból. 

Kell vennem a kocsiba is akkumulátort, mert nagyon hamar gyengül. Régi már, itt az ideje egy újnak, nem akarok vele kockáztatni, mert az nem jó, ha valahol otthagy. Pesten ki lehet hívni, akárhová odahozzák, de itt vidéken ez nincs meg. 

A napsütés hatására kezdik a kis virágpalántáim is felvenni a formájukat. A mákkóróból kikelt egy harmadik is, a többi pedig már igazi leveleket is hozott. Sajnos ez a palántaföld borzasztó, a többi növényhez, amiket később ültettem össze is kevertem a vakondtúrásból behozott földdel, hátha úgy jobb lesz.  kk_img_20230210_073040.jpg

Ezek a baracklevelű harangvirágok kíváncsi vagyok milyen színűek lesznek. Színkeverék magokat vettem, remélem lesz benne kék. Imádom a kék virágokat.

kk_img_20230210_073048.jpg

Ezek pedig a tátikák. 

kk_img_20230210_073110.jpg

És jó hír, hogy kikelt (eddig egy) a réti iszalagból is. Nem mozdult sehová sem, azt olvastam róla, hogy kell a magnak a hideghatás, erre a magokat is a zacsiban, de az elültetett magokat is, poharastól betettem a hűtőbe. Úgy tűnik meglett a hatása, mert egy darab már ki is dugta a kis fejecskéjét a talajból. 
Nagyon örülök neki! 
A dúsvirágú verbéna és a borkóró még most sem mozdult meg. A verbénából kikelt egy pici szálacska, de megöntöztem fölülről és szépen bele is halt...

Közben beraktam földbe a keskenylevelű bugatölcsér magjaiból is párat, mert azt olvastam, hogyha kellőképpen korán elvetjük, akkor akár az idén is hozhat már virágot. Elvileg ilyen lesz, de majd meglátjuk. Rákerestem róla képekre, de a valóságban nem tűnik ilyen nagyon kéknek, sőt egészen halvány lilásakat is láttam a képeken. Na majd kiderül. Nagyon örülnék, ha több is kelne belőle, kezdek rájönni, hogy tényleg szebbek, ha csoportosan ültetem őket. 

Kicsit természetesebben kinéző képen ilyen. Be fogok ájulni, ha nekem ez sikerülni fog és lesz ilyen a kertemben és még meg is tudom tartani.