Elégedetlen vagyok

Hetek óta slambuc járt az eszemben, ezért tegnap neki is rugaszkodtam és megfőztem kinn a bográcsban. Nem a klasszikus slambuc lett, mert tettem bele kolbászkarikákat is. 
A sima füstölt szalonnát apró kockákra vágtam és kisütöttem belőle a zsírt, aztán rádobtam a szintén kockára vágott hagymát, kicsit sütöttem, majd hozzáadtam a kolbászt is. 

Aztán kapott egy kis pirospaprikát, sót, felöntöttem vízzel, bele a krumplit és hagytam főni. Amikor a krumpli már majdnem jó volt, (ez eddig tulajdonképpen paprikáskrumpli) akkor tettem bele a tésztát. Nem volt itthon lebbencstésztám, ezért fodros kockát tettem bele. Aztán csak hagytam főni. 
Én nem tartom ezt a nem szabad keverni dolgot, mert nem látom értelmét. Nekem úgy jó, ha keverem, mert a megpuhult krumpli úgy megtörik és összekeveredik a tésztával. Sőt nem is rázogatom, nem is lehetne a bográcsot a kis üstkályhán csak úgy rázogatni, meg minek, ha óvatosan átforgathatom? Annyi slambuc lett, hogy napokig azt fogom enni, ha elfogy egyáltalán. És elmúla a karácsony, de nem múla el a slambuc. :D :D 

Alig akarom elhinni, hogy november közepe van, egy szál pulcsiban voltam kinn egész nap. Nemcsak a tűz mellett, hanem egyébként is. Még a díszgyertya is simán kinyílt...

kk_img_20221112_144003.jpg

Amikor kész lett a slambuc, ettem belőle kicsit, fincsi lett, aztán nekiálltam a répa helyét felcsodaásóvillázni. Az is meglett, rengeteg gyomot kiszedtem abból a részből is, már csak a 3 zeller van kinn, a paszternák és a petrezselyem, meg pár póréhagyma. Ma beveszem a zellereket is. 
A veteményes közepén (a képen a jobb oldalon) azt a zöld sávot kéne még felvillázni, mert tavaly se lazítottam fel és egy fűféle nagyon elszaporodott benne, ami megy szét a kert többi részére is és nem örülök neki. csak mire abból kiszedem a füvet... ááááá, lehet, hogy az idén is úgy marad. 

kk_img_20221112_132038.jpg

Aztán felvettem a keleti életfák alól a geotextilt, nagyon szépen kiirtotta a gyomot maga alatt, majd azt is felvillázom és mennek bele tavasszal árnyékliliomok, illetve végigrakom a szélét kővel. 

kk_img_20221112_143748.jpg

A geotextilt pedig átvittem a borzalmasan tyúkhúros és minden gyomos részre és leterítettem a tamariska köré-mellé. 

kk_img_20221112_143030.jpg

Nem lehet azt az egész részt takarni, mert nagyon sok minden van benne... így elkezdtem végül a hagyományos ásóvillával meglazítani a talajt és egy pici részen kiszedtem a füvet. Ha még nem lesznek fagyok és mindig egy kicsit kiszedek, talán ráncba tudom szedni azt a részt, de olyan kilátástalannak látszik. Istenbizony tök tanácstalan vagyok, hogy mi a lótököt kéne vele csinálni. Be fogom ültetni sűrű aljnövényzettel azt a részt ott a cserjék alatt, na de addig is mi legyen? 

Leraktam még egy kicsi darab (volt levágva) geotextilt a boglárkacserje bokor mellé is, mert ott (is) nagyon elgyomosodott. 

Nem tudom... most eléggé tele van a puttonyom a kerttel. Lehet, hogy az ősz teszi, vagy nem tudom mi teszi, de kissé türelmetlen vagyok, lettem. 
Mintha nem haladnék egyről a kettőre, hanem visszafelé. Ami már rendben volt, úgy elvadult 2 hónap alatt, hogy most nem tudok vele mit kezdeni. Nem látom kialakulni az egészet, a kerti ösvények, amiket nem raktam ki semmivel, azok is begyomosodtak... mindent szedett-vedettnek látok... elégedetlen vagyok. Nem tetszik a kertem.
Lehet, hogy jó is, hogy jön a tél, kicsit megpihenek már. 
Valószínűleg írni is ritkábban fogok, télen nem lesz túl sok kerti téma és még egy-két hét és nem lesz mit fotózni se.