Most is ömlik az eső

Ma reggel is arra ébredtem, hogy odakinn zuhog az eső, péntek van... ebből a hétvégén nem lesz kerti munkálódás, mert térdig süppednék a sárba. Cserébe viszont nincs hideg, 13 fok van kinn. 
Érdekes módon a Dávid naptár pontosan ilyen szeptembert jósolt... kár, hogy nem lesz több, hacsak nem lép valaki a nyomdokaiba. 
Legalább feltelik vízzel a talaj, tavasszal lesz mit felszívni a növényeknek. tavaly ősszel és télen is olyan száraz volt minden, hogy még a cserjékért is aggódtam. 

Nem igazán sokat lehet írni a kertről se, kimenni is alig lehet, új virágok nem nyílnak ki, mert hiába nincs hideg, de napsütés sincs elég. Bimbózik az összes Asterem, legalább 6 félét várnék még virágozni, illetve növekednek a bimbók a krizantémokon is, ők biztos ki fognak nyílni, nagyon bírják a hűvös, vacak, őszi időt is. 

Gondolkodtam még 2 almafa telepítésén is, de az az igazság, hogy nem tudom hová tenni az almát télire, szóval lehet, hogy elengedem az ötletet. És a helyet se tudom előkészíteni nekik ebben a sárban, vagy talán inkább kedvem sincs... na, szóval jó lebeszéltem magam róla. 

Elza úgy tűnik kiköltözött a verandáról. Így, hogy nem megy ott a fűtés, nem szeret ott lenni. Nem tudom hol alszik, de rengeteg hely van nekik megcsinálva, de szerintem a szomszédban is sok a búvóhely. Pedig úgy örült az új dobozának, egész napokat benne volt, amolyan az én házam az én váram módon, de most 2 éjjel is kiment és napközben se jött be. Persze vannak csavargósabb időszakaik. 
Ma reggel a nagy zuhogó esőben Herkulest megpróbáltam becsábítani a verandára, de végül nem mert bejönni. Odajött az ablakhoz, nagyon tanácstalankodott, nagyokat nyávogott, (szerintem azt mondta, hogy: "Nem merek! Nem merek!") toporgott, betette a lábát, aztán meg ki, végül visszaült az előszoba ablakába. Azon gondolkodtam, hogy tetetek oda fel valami kis előtetőt az ablak fölé, mert csak ázik ott ez a bolond macska. Képes majdnem egész nap ott ülni az ablakmélyedésben, és egy kicsit oda is bever időnként az eső, meg is ázik, de valahogy nem bánja. Teljesen odavan, amikor kimarad a szeretgetés, márpedig a vizes macskát nem ölelgetem, majd megszárad és bepótoljuk, de úgy ül ott az ablakban, mint a szemrehányás élő szobra, hogy emlékeztessen a tartozásomra. 

Böbike benn aludt. Előző éjjel kinn maradt, hívtam vagy háromszor, nem jött, én meg nem hívtam többször, de szerintem megszívta és ezt tudja is, mert tegnap este az első hívásra besuttyant az ajtón. Azért lehet őket is idomítani.
Olyan dagi már, mint egy kis puttó. :D :D 

kk_img_20220926_122739.jpg