Esett egy kis eső

Ma reggelre esett egy kis eső, ez egy darabig éltetni fogja a kertet, de a meteorológusok azzal a narancs riasztással meg a napi jósolt esőmennyiséggel nagyon melléfogtak, ahogy a viharokkal is. Még egy villámot se láttam, pedig péntektől végig ezzel riogattak. 
Biztos volt olyan része az országnak ahol esett, de ide is esőt jósoltak és enyhén szólva nem jött be... ez ünnep előtt már-már tendenciának látszik, mintha azt akarnák, hogy az emberek maradjanak otthon. 
Jó ideje már, hogy olyan érzésem van, mintha valamivel körbe lenne a világ fonva és mindig csak egy kicsit húznának rajta, hogy alig legyen észrevehető és majd mire észbekapunk, akkor már régen rossz lesz. 
Ne legyen igazam, de az én megérzéseim még soha nem csaltak meg. 

Nem kertészkedtem a hétvégén, kedvem se volt és erőm se, ez az utolsó kánikulai etap már nagyon kivette belőlem az erőt és a kedvet is. Olyan reménytelen volt már az öntözgetés is. 
Kiszáradt a frissen ültetett kínai selyemmirtuszom is... pedig nagyon, de nagyon beiszapoltam alatta, de utána nem kapott vizet. Elfelejtettem... Nem tudom kihajt-e még, ha nem, akkor nem hozok ilyet többet. 

Mindennek mennie kell a kertből, ami nem tűri a szárazságot, mert se fizikailag, se vízzel nem fogom győzni az öntözést, ha a ilyen száraz idők lesznek. 
Elengedtem a mocsári hibiszkuszt is, még él rajta egy hajtás, de gyakorlatilag nem öntöztem. Ha megmarad akkor jó, ha nem, akkor ez is megy.

Szombaton még tettem el 3 üveg uborkát megint, de többet már nem fogok berakni, mert nem kell több. Lett 2 csomag tök is a fagyasztóba és ezzel már tényleg befejeztem a fagyasztást is, majd - ha lesz használható - akkor a petrezselyem megy majd bele, de addig kinn fogom hagyni, amíg csak lehet. A répákat is ugyanígy, de azok annyira kicsikék maradtak, hogy nem szarakodok vele a fagyasztóban, azt hiszem a répát venni fogom... hát ez van.  

A datura gyönyörű már és hatalmas.

kk_img_20220821_112205.jpg

kk_img_20220821_112210.jpg

Nagyon kevés őszirózsám lesz az idén, alig keltek ki vagy nem maradtak meg. Csak ezek a szimplák élték túl, úgy tűnik. 

kk_img_20220821_112335.jpg

A csodás ernyős verbénák

kk_img_20220821_112442.jpg

Pillangóvirágok

kk_img_20220821_112857.jpg

Hajnalka

kk_img_20220821_112907.jpg

Tarackoló kékgyökér

kk_img_20220821_113203.jpg

Díszdohány

kk_img_20220822_071113.jpg

És a VámpírCoca bevonult aludni a fotelbe. :D 

kk_img_20220821_142858.jpg