Reggeli fények

Tegnap este átültettem 4 liliomot új helyre, mert nem voltak jók ott, ahol voltak. 
Az egyik az előkertben volt a sárga cickafark mögött, kivettem onnan, mert semmi nem látszott belőle. Nem tudom mit kéne a cickafark mögé tenni, talán majd óriásliliomot, mert nem sok növény jut most eszembe, ami nagyobb nála és nem sárga. 
Illetve kivettem mind a 3 liliomot a boglárkacserje mellől is, mert már nagyra nőtt a cserje. Elég távol voltak, amikor elültettem őket együtt, a cserje egy szál kis karó volt, a liliomok meg kicsik... biztos lesz még egy pár ilyen átültetésem a távolságok miatt. Pedig igyekszem meghagyni a helyet a növényeknek, de nagyon nehéz kivárni amíg összenőnek. 
Úgy itta a föld a vizet, ahogy belocsoltam alattuk, hogy az valami eszméletlen, nem pocokjáratban tűnt el a víz, hanem a föld vedelte, nagyon kéne eső megint. 
Remélem az új helyeken jövőre már szépen fognak virágozni, mert az idén a négyből csak kettő tudott virágot hozni, a többin a bimbók elszáradtak, pedig néha adtam nekik vizet is, de olyan helyen volt három, ahol csak elfolyt a víz. 

Kitányéroztam tegnap a cserszömörce körül is és az egyik tűztövis körül, mert szárazságtűrés ide vagy oda, nem nagyon veszi  magát egyik se sehová, főleg a cserszömörce. Lehet, hogy kicsi mész is kéne neki talán, mert nálam inkább savanyú a talaj. 

Közben akkorára nőtt a mételmaszlag (Datura), hogy csak nézek és már egy virágot hozott is és rengeteg bimbó van rajta, nagyon szép ez a növény. 

kk_img_20220807_113234.jpg

kk_img_20220807_113242.jpg

Annyira imádom a reggeli fényeket a kertben, pedig szárazacska kicsit. Az elnyílt (vagy kiszáradt) kúpvirágokat már elkezdtem visszamulcsolni, jövőre szerintem ez lesz a friss mulcs is, mert rengeteg nő ki belőle. Az egész idei kúpvirágtömeg mind a tavaly széthullajtott magokból van. 

kk_img_20220810_071846.jpg

kk_img_20220810_072137.jpg

kk_img_20220810_071939.jpg

Most kezdett virágozni az utolsó lángvirágom is, sajnos pár szép ág letörött belőle, amikor a szél feldöntötte mellette a clematis oszlopát (clematissal együtt persze). A letört ágakat eldugványoztam, remélem lesz belőle sokkal több bokor phloxom. A többi része meg direkt még később fog nyílni, mert megcsináltam rajta a chelsea metszést még június környékén. 

kk_img_20220810_071750.jpg

Ez meg a CicaNéni (Elza) mosakszik a porfürdőben... imádnak porfürdőzni, valamit tesz nekik, mert az idén nincs kullancs egyikükben sem. 

kk_img_20220810_071540.jpg