Újabb térhódítás

Tegnap reggel olyan jó idő volt és a talaj is nedves, így gyorsan kihasználtam a lehetőséget és kirongyoltam felcsodaásóvillázni egy részt megint. Felszedtem egy újabb darab geotextilt, alatta már szinte alig volt fű. A kerek repkény szokott nőni alatta, az vígan elvan a sötétben is és persze rengeteg gyökér, fűcsomó, folyondár a hosszú gyökereivel... ezek is vannak, de mindennek ellenére ez a rész szép tiszta volt már. Volt egy rész, amit nagyon könnyű volt villázni, szinte porhanyós volt. Ahol nem, ott kirázogattam a gyökereket, ott meg attól lett porhanyós. Zömében... van ahol göröngyök vannak, de majd amikor beültetem, akkor szétverem őket, úgyis puhák lesznek, mert olyankor belocsolom. Ami megmarad, azt meg majd szétnyomja a fagy télen. 
Újabb kb. 4 nm területem lett, amit majd be tudok telepíteni növényekkel. Nem neveltem elég évelőt tavasszal... még mindig sokkal több növényre lesz szükségem. 
A felvett geotextilt még nem tudtam átrakni másik helyre, hétvégén le kell vágnom a füvet azon a helyen, ahová teríteni fogom, csupa csalán az a rész. 

kk_img_20220801_080734.jpg

kk_img_20220801_123535.jpg

Ezen látszik a vasárnapi villázás is, jó nagy helyem lett megint. 

kk_img_20220801_123524.jpg

Délután pedig vettem ki két szálat a sárga cickafarkból és elültettem hátul a kertben, hadd szaporodjon, mert nagyon hálás, szárazságtűrő és dekoratív növény. Igazán impozáns, amikor virágzik. Az előző képen jobban nézett ki, de hétvégén teljesen szétverte szegényt az eső. Ezért tettem mellé az új növénytámaszokat, pár nap és majd szépen hozzáigazodik. A támaszokat benn is fogom hagyni a földben, majd jövőre szépen belenő. 

kk_img_20220801_082125.jpg

Olyan szép volt a kert a reggeli fényekben, pedig a legtöbb virág eléggé viseltes, egy része a szárazságtól, másik része meg az eső után nyeklett meg kicsit.

kk_img_20220801_081842.jpg

Már nyílik a mályvacserje is, kicsi beleveszik még a növények közé, de nagyon gyorsan nő. Már legalább 60 centis. Kis 10 centis dugványról neveltem mind a kettőt, a másik még el van veszve a kúpvirágok között, de én látom magam előtt, amikor majd nagyobbak lesznek, akkor egész más lesz a kert képe. 
A háttárben a bal oldalon a tamariska van, a fények miatt olyan érdekes mintha a levegőben lógna egy pamacs, a jobb oldalon pedig már szép nagyra nőtt a kékszakáll. Nagyon várom a virágzását, gyönyörű kékben pompázik, amikor nyílik, bár tavaly még alig csak két szál ágacskája volt. 
Hátul középen pedig egy hellenium magasodik, ez is a LIDL-es szerzemények közül való, ez is a pinceablakban nevelkedett januártól, ahogy a másik is, ami a képen az előtérben van. Egyik piros lesz, a másik sárga, most kezdi fejleszteni a bimbóit. Hatalmas, gyönyörű virágnak ígérkezik, most fognak először nyílni. 

kk_img_20220801_081914.jpg

Újra kivirágzott a lila akác is, nem olyan sok virággal, mint tavasszal, de a nagy kék fadongóknak ez a kedvence. 

kk_img_20220801_082023.jpg

Az idén hagytam meg hajtást az előkertben a trombitafolyondáron is, mert ki akarom kicsit alakítani a formáját, kell az árnyék az előkertnek. Nehéz ezt a növényt alakítani, mert nagyon könnyen letörik a hajtása, de kicsit magasabbra akarom növeszteni és onnan engedni majd hajtásokat hozni. 
A ház mellett is van egy, hatalmas volt, csak ott kivágtuk, amikor a lépcsőház oldalát csináltuk, de ezt a növényt nem lehet elpusztítani. Tavaly nem hagytam kihajtani, de az idén egy hajtást ott is elengedtem, hadd vastagodjon, ott is kell az árnyék, mert a délutáni nap azon a polikarbonáton keresztül poklot csinál a lépcsőházból. Kezdenek átalakulni a szempontok...

kk_img_20220801_082112.jpg