Lekvárt főzünk vagy blogot írunk

15 fok volt reggel... sikerült jól kihűtenem a házat, de remélem, hogy már csak mai napot kell még kibírni és aztán megnormálisodik az idő. 

Tegnap kicsit totojáztam, hogy akkor hogy is legyen a ribizlivel, de végül a békebeli daráló (én kacsafacsarónak hívom) mellett döntöttem és milyen jól döntöttem, úgy kifacsarta, hogy abban bizony nem maradt egy szemernyi lé sem. A sima gyümölcscentrifuga nem facsar ilyen jól.
Egy pár kanállal még a nyers léből kivettem és beleöntöttem egy flakon vízbe magamnak, jó kis savanykás, ízesített víz lett belőle. 

Nézegettem recepteket is, végül a dzsemfixet választottam, mert egyébként több cukor kéne bele, mint maga a gyümölcs. Kb. 8 deci lett a ribizli leve, jó sűrű lett és ehhez 1 kiló cukor kellett volna, a dzsemfix nélkül és jó sokáig kellett volna főzni, hogy be tudjon zselésedni. 
Így viszont 30 deka cukrot tettem bele, pár perc forralás kellett neki csak... csak... hát... lekvárfőzés közben nem kéne blogot írni. Ott hagytam, hogy felforrjon és jól el is felejtettem. Arra ugrottam fel amikor már futott, bakker! 
3 kicsi üveggel lett, a 3. nincs is teljesen tele, éppen az hiányzik belőle, ami kifutott. Hát így jár, aki blogot ír lekvárfőzés közben. 

A Kleopátra tűjét még mindig mutogatom, annyira gyönyörű ez a virág. 

kk_img_20220701_064714.jpg

A sziklakert is még mindig virágzik, ez most egy varjúháj. 

kk_img_20220702_203953.jpg

A kúpvirágok most kezdik, de már látszik, hogy virágözön lesz, már ha kapnak még esőt.  

kk_img_20220702_204047.jpg

A piros (márciusban magról ültetett) kokárdavirágom is növöget, jót tett neki a pénteki eső. 

kk_img_20220702_204222.jpg

A szintén magról ültetett (3 éve) lila kasvirágom, majdnem olyan magas, mint én vagyok. 

kk_img_20220702_204359.jpg

Ez egy Nierembergia, magról ültettem, egynyárinak vettem, de nincs még vele tapasztalatom, mert először ültettem. A Botanikaland azt mondja, hogy fagyérzékeny évelő és nyár végi dugványozással is lehet szaporítani, így lehet, hogy át tudom majd menteni jövőre. A bugatölcséreket is így tervezem, már van is, amelyikből csináltam dugványt. 

kk_img_20220702_204525.jpg

Ezek pedig vadmályvák. Pár évente kivirágoznak a ház előtt, az idén meghagytam őket, szépen körbekaszáltam, aztán majd ősszel bánni fogom, amikor a szúrós szárakat le kell vagdosni. 

kk_img_20220703_092343.jpg

Ez itt pedig az alakváltó  BundásDudva aki a fotelben "nő". :)))))) Éppen kifli alakot vett fel. 

kk_img_20220702_075741.jpg