Új virágok , Elza és eper

Tegnap délután megint ásóvilláztam kicsit, tényleg kicsit. Van egy gumidarabka letéve, annak a  helyét, mert már kipusztult alatta a gyom és így odébb tudtam tenni. És egy darab furnér is le van rakva, szintén gyomirtási céllal, az alatt is kidöglött már a fű, így azt is odébb tettem... halad ez, ha apró lépésekkel is. 

Közben kinyílt a tavaly szintén magról ültetett sásbokor is. Ezt is tavasszal költöztettem át a virágiskolából, két helye került a kertben és mindkét helyen nyílik már. Nagyon örülök neki, csoda kis virág, nagyon szép a színe és kecses is. Gondolom jövőre még szebb lesz, amikor a bokor is nagyobbra nő majd. Úgy látom, hogy napsütésben nyitja ki. Hogy meddig fog tartani a virágzása, azt még nem tudom, remélem sokáig. 

kk_img_20220531_125455.jpg

kk_img_20220531_125510.jpg

kk_img_20220531_125604.jpg

Nyílnak már az alliumok is, bár ezeket fel fogom szedni, miután elnyíltak, mert nem a legjobb itt a helyük. Első évben még kék gömböc is volt, de már tavaly se láttam nyomát se. Az idén a bolgár díszhagyma is nagyon hamar letudta a virágzást és a kerítésen kívülieket is fel fogom szedni, mert a hölgyestike teljesen agyonnyomta őket. 
Ebben én vagyok a ludas, nem tudtam mekkora lesz a hölgyestike, hát szép nagy bokor lett, át kell miatta rendeznem egy kicsit a terepet. Nemcsak a hagymákat kell felszednem, hanem odébb kell tennem egy krizantémot is miatta. 

kk_img_20220531_130127.jpg

kk_img_20220523_071121.jpg

Elza pedig bevette a sziklakertet. Van itt egy kis rész, ahonnan kiszáradt egy varjúháj telep és Elza rögtön megtalálta. Majd visszaültetem a varjúhájat, van belőle másutt bőven, de az is lehet, hogy visszaterjed magától is, maradt egy pár szál, látszik is Elza mellett, még várok kicsit,mert nagyon erőszakosan terjedő fajta. 

kk_img_20220531_184229.jpg

És eper is lett, nem sok, kb. 60 deka volt, meg is ettem mindet. (nem egyszerre persze)

kk_img_20220601_082720.jpg