Nagyon szép a kert

Nem túl látványos dolgokat csináltam a kertben, de azért kigyomláltam egy ágyást az veteményesben. Rendbe kell majd szednem az ágyások között a járatokat is, mert azokat is lepi a gyom és az idén nem akarom hagyni úgy elharapózni, mint tavaly. 
Szerencsére a horolókapával könnyen elvagdoshatók a gyomok. 

Több időt töltöttem a virágos-cserjés részen. Ősszel nagyon jó ötletnek bizonyult a cserjék közé teríteni a magnólia leveleit, mert sokkal jobb lett a talaj alatta és a sok folyondár is könnyebben is kihúzható. Rengeteget kiszedtem, persze pár nap alatt úgyis vissza fognak nőni, de legalább a növényeket nem fonják be. Talán ahol el tudnak terjedni azok, amik takarják a talajt, mint pl. a kecskerágó, ott nem is fog olyan erőteljesen kihajtani. 
Rengeteg spanyolcsigát leöltem, de érdekes módon nem az avarral takart részeken vannak, hanem azok körül a növények körül, amiket szeretnek. 
Az egyik őszi kikericset ki is fogom szedni onnan ahol van, mert tavaly ősszel se tudott kinyílni, most a leveleit eszik (főleg a házas csigák), ezért új helyet keresek majd neki, ahol jobban meg tudom védeni és ahová kevéssé érnek el a csigák. 
Nem hittem volna, hogy csigagondjaim lesznek, itt eddig nem volt ennyi csiga. 

Találtam viszont két újabb életjelet mutató krizantémot is, de nem értem, hogy miért nem növekszenek. Ezek körül is megkapáltam a földet, az egyiknek egy részét ki is szedtem és átültettem új helyre. Tényleg nem értem, hogy mitől pusztultak ki. Szerintem ez nem az időjárás miatt volt, mert az a tény, hogy növekedni se tudnak még most sem, az valami mást mutat. Pedig ami hajt az nem néz ki betegnek, mégis valami akadályozza őket. 
Nagy örömöm viszont, hogy az egyik fehérből, ami margaréta szerű, tavaly ledugtam egy hajtást és az eredeti tő elhalt, de az a dugványom viszont életben maradt. 
Ma megyek a LIDL-be és pótolok némi krizantémot, mert árulnak valami mix-et, megnézem, hátha sikerül szépeket beszerezni. 

Volt egy kullancsom is (francbamá'), pedig csak annyi időre léptem az erdő szélén a fűbe, amíg vettem pár ágacskát egy világoz zöld levelű cserszömörcéről dugványnak.  Egyből az inamba fúrta magát, de azonnal észrevettem, csak azt utálom, hogy nagyon viszket a helye. 

Ez a sűrűlevél (Umbilicus oppositifolius), lassan tényleg sűrű lesz, most már majd ültetek át belőle máshová is. Az Árnyas kertbe akarok átvinni belőle, mert az árnyékos helyet szereti. 

kk_img_20240516_162758.jpg

A törökszegfűk is egyre szebbek, még nem nyíltak ki teljesen, de már látványosak. 

kk_img_20240516_165704.jpg

Prérigyertya, nem is tudtam, hogy van fehér is, még nem virágzott. Úgy tűnik ez későbbi, a kékek már rég elnyíltak. 

kk_img_20240516_171556.jpg

Itt növekszik a szárnyastermésű borkóró (Thalictrum Delavayi) az árnyékliliomok között. Tavalyi, magról nevelt példányok, 3 van. 

kk_img_20240516_192029.jpg

A bazsarózsám valami csoda. (Paeonia 'Bowl of Beauty')

kk_img_20240516_114150.jpg

kk_img_20240520_082116.jpg

Kerti pletyka 

kk_img_20240517_162650.jpg

kk_img_20240518_111350.jpg

kk_img_20240518_112038.jpg

Epret is sikerült szednem, kb. 2*20 dkg volt, meg is ettem rögtön. Sajnos az idén nem tudok elrakni belőle, mert nincs annyi, de ezt tudtam. Elöregedett már az epres, az idén majd újratelepítem és kicsit terjeszkedek is vele. 

kk_img_20240516_192622.jpg

kk_img_20240519_190641.jpg

A francia reggeli retket csak azért mutatom, mert végre lett tavasszal is retkem. Az utóbbi 2 évben tavasszal egyáltalán nem sikerült retket termeszteni, de azt hiszem ez a növény állandó, napi locsolás nélkül nem nő meg. Legalábbis ennyi volt a különbség tavalyhoz képest, hogy folyton öntöztem. 

kk_img_20240519_190637.jpg