Növényfuttató oszlop

-2 fok volt ma reggel itt fenn az ablakban, ez azt jelenti, hogy a talaj közelében ennél is hidegebb volt. 
Kimentem, deres az egész kert, a növények megfagyva. Persze később ki fognak engedni, de pl. nem tudom, hogy a kúpvirág megmarad-e. Párat már kiültettem, mert túl nagyra nőttek idebenn.
A kis melegházat fel se merem nyitni, ne áramoljon be a hideg. Kinn vannak a paradicsomok is benne. Remélem nem fáztak meg, bár nekem az a tapasztalatom, hogy a paradicsom meglepően jól bírja a hideget. Fal védelmében van a kis melegház, remélem az is védte kicsit. 
Az előrejelzés nem jelzett fagyot... ha tudtam volna letakarom a gyapjú takaróval, amit direkt a növények téli védelmére vettem. 
Ezért sem hiszek a felmelegedésben. Ahol szennyezett a levegő, ott az üvegházhatás nem érvényesül ilyen erővel. Most, ha kiderül az idő, akkora a kisugárzás, hogy rögtön lehűl a levegő. 
Ráadásul ahogy nézem húsvétra megint bedöglik az időjárás, hideg lesz és az utóbbi időben szinte elmaradhatatlan szél... utálom már a szelet. 

És akkor a növényfuttató: 

Még ősszel vettem kettőt, de egész télen a dobozban voltak és egyelőre csak az egyiket raktam össze. Nem volt nehéz, de mire rájöttem, hogy az oldalmerevítőket is ugyanoda kell becsavarozni, addigra a pálcákat már összecsavaroztam, sőt még meg is húztam, szóval szét kellett szedni és újracsavarozni. Meg figyelni kellett arra is, hogy a csavarok egyfelé álljanak (befelé) és az anyák belül legyenek és a legfelső pálcákon a bigyó, amire a teteje díszt kellett felcsavarozni, azok is mind befelé álljanak. 
A rajzon persze erről semmi, de annyi mindent összeraktam már életemben, hogy nagy nehézséget azért nem okozott. 

Az egyik Clematis fog felfutni rá. Amellett most a rózsaboltív van, de azt át fogom tenni a futórózsa mellé, mert már megkívánja. Szóval lesz egy kis rendezkedés a hétvégén a kertben. 
Egyelőre a teraszon fotóztam le, aztán ledöftem a földbe is, de nem a végleges helyén áll még. 

kk_img_20220410_151723.jpg

Oda fog kerülni a boltív helyére. 

kk_img_20220410_151924.jpg