Szombat

-2 fok volt ma reggel. Ahogy látom az előrejelzést, össze-vissza ugrándoznak a becsült értékek. Hol ennyi, hol annyi, de sosincs 0 fok felett és már nagyon unom. Már szinte hinni se merem, hogy a jövő héttől melegedni fog az időjárás, annyira elhúzódott ez a nyomorult tél az idén. Persze lehetett volna borús, esős vagy havas idő is, így legalább sokat sütött a nap és sokat lehetett kinn lenni, de akkor is. Szeretném már látni, hogy tényleg megindulnak a növények, mert most az látszik a kerten, hogy februárban minden megindult növekedni, aztán azóta a zöme totojázik. 

A pinceablakban a lila évelő lángvirágom hajtása simán tönkrement, egyik napról a másikra. Azt vettem észre, hogy tőzeglegyek röpködnek a növények körül, szerintem annak a lárvája okozott kárt benne, nem is tudom lesz-e ereje a növénynek kihajtani még, de ma ki fogom tenni a kertbe. Ki is tettem, szerintem már nem lesz belőle semmi vagy legalábbis csoda kell hozzá. 
Nagyon ki kéne már ültetni az összeset, de még holnapra is erős fagyokat ígérnek. 

A benti palántanövendékek közül is szét kell már ültetnem a kúpvirágot, mert nagyon nagyra nőtt.

Tegnap ültettem még pár magot palántának, egyrészt a sisakvirágnak is utánaültettem, mert csak 1 kelt ki, illetve ültettem még tollborzfüvet,  érdes napszemvirágot, színes évelő margarétát és volt 3 szem hunyor magom is, azokat is eltettem. Meglátjuk miből mi lesz, ha lesz. 
A többi magom szépen kel, előbújt az utóültetésből még pár macskamenta is, rengeteg ernyős verbéna kelt ki, jön a többi fajta kúpvirág is. Egyedül a kakukkszegfű nem akarja az igazat, (meg a padlizsánok) ezeknek  is ültettem utána, nem tudom miért nem indulnak be. 

Egyébként nem terveztem túl tevékeny hétvégét, mert nagyon bekaptam valamit, szerintem influenza. Borzalmas torokfájással kezdődött múlt vasárnap, azt hittem csak belélegeztem a fűrészport, de nem. Most már az orromat is fújni kell, majd megfulladok a köhögéstől, sajnos átment légcsőhurutba, az meg nehezen múlik el. A Covid tesztem egyértelműen és pillanatok alatt negatívat mutatott, legalább efelől meg vagyok nyugodva. 

Kikerestem tegnap, hogy tavaly ősszel miket rendeltem, mert nem írtam fel, hogy mit hová ültettem... van, amire nem is emlékszem. Ezért kell mindent, de igazán mindent, az utolsó fűszálat is felírni. 
Lövésem sincs, hogy hol lehet némelyik növény és még nem látom a nyomukat sem. Ami fura, hogy van amire határozottan emlékszem hová tettem, és van ami maga a növény se rémlik... tényleg ki kell hajtaniuk, hogy megtaláljam őket. 

Ma az összes tevékenységem annyi volt, hogy lemostam az autót és lefotóztam pár virágot. Nagyon szépek a krókuszok, a hóvirágok és már jönnek a scillák is. 

kk_img_20220319_103845.jpg

kk_img_20220319_104038.jpg

kk_img_20220319_104043.jpg