Sült csirkeszárnyak

Úhhh, hát ezt a receptet muszáj vagyok megosztani, annyira finom. A neten találtam és tudom, nem triviális, hogy legyenek otthon hozzávalók, de nekem éppen vannak. A nyáron töltekeztem fel a Szép Kis Indiában a Wesselényi úton mindenféle fűszererekkel, mert nem idegen tőlem az indiai ízvilág (se). 

Ilyen lett, nagggyon isteni finom volt, a kelbimbót ötletszerűen tettem bele, már a hússal együtt pácoltam, így csak beraktam őket a tepsibe és szerintem a kelbimbó épp hozzá való. (de almát is el tudok képzelni mellé-közé.)

kk_img_20211214_170538.jpg

És a recept: 

7-8 db csirkeszárny
só ízlés szerint
szegfűbors ízlés szerint (Kb. 1 lapos kávéskanálnyit tettem bele)
szegfűszeg ízlés szerint (én egyet tettem bele)
fahéj ízlés szerint (Kb. 1 lapos kávéskanálnyit tettem bele)
fekete bors ízlés szerint
római kömény ízlés szerint  (Kb. 1/4 lapos kávéskanálnyit tettem bele)
édesköménymag ízlés szerint  (Kb. 10 db)
4 db zöld kardamom (1 db kardamomot tettem bele, ebben több mag van)
chilipehely ízlés szerint 
2 gerezd fokhagyma
2 cm gyömbér
4 ek olívaolaj
1 ek méz
1 ek szójaszósz (Én 3 evőkanálnyit tettem bele. 

A fűszerekhez annyit, hogy az édesköményt, a kardamomot és a szegfűszeget kőmozsárban összetörtem, a többi őrölt volt.

Elkészítés

A csirkeszárnyakat megmossuk, majd "összecsomagoljuk", hogy sütés közben ne nyíljanak ki.
A fűszereket alaposan összekeverjük a lereszelt fokhagymával és gyömbérrel, valamint az olívaolajjal és a mézzel. Kevés szójaszósszal ízesítjük a pácot, és megkenjük vele a szárnyakat.
Hagyjuk legalább egy-két órát szobahőmérsékleten pácolódni, aztán tegyük sütőpapírral bélelt tepsire, majd a 180 fokra előmelegített sütőbe 30-35 percre, amíg szépen meg nem pirul.