Szombat - felszedtem az utolsó zöldségeket is

Tegnap nem voltam igazán a toppon... még kétpével sem. Este már hétkor dűlöngéltem a fáradtságtól, 8 körül le is feküdtem megint. Valamelyik nap is ugyanígy voltam, aztán ma reggel  meg 4-kor felébredtem, bár összezavar az óraállítás is. 

Felszedtem azért a petrezselymet és a fekete gyökeret. Petrezselyem lett is szépen, most már csak fel kell dolgozni. Feketegyökérből jóval kevesebb van, de csak egy rövid sort ültettem egy ágyás végébe keresztbe.
A helyüket felcsodaásóvilláztam, most már csak egy kicsi darabka van, az új-zélandi spenót helye, azt ma be is fogom fejezni.

kk_img_20211030_142523.jpg

kk_img_20211030_142537.jpg

Aztán majd fokozatosan megtisztítom őket és lefagyasztom, úgy döntöttem, hogy nem szarakodok én a vízaknába való leeresztéssel. 
Ma még faleveleket fogok összegyűjteni és lehet, hogy sütök szalonnát kinn a szabadban. 

Illetve vettem tegnap még 3 fajta krizantémot is, azt mondják áttelelnek kinn. 

kk_img_20211030_142420.jpg

A magas fehéret egy nénitől vettem a piacon, azt mondta, hogy ő a szőlő között tartja őket és tavasszal mindig szépen kihajtanak. Látszik is rajta, hogy földdel együtt lett beemelve a cserépbe és a föld is kerti föld, szóval van remény, hogy túlélje a telet. 
A sárga tűlevelűről is azt mondták, hogy áttelel. Azért mertem megvenni, mert van lila tűlevelűm, ami szintén télálló és az egyik ház előtt tavaly és az idén is láttam ugyanilyen sárgát, ha ott megmarad, akkor itt is meg fog. 
A harmadik a Lidl-ből van, azt nem tudom, hogy télálló lesz-e, de kipróbálom.
Azt hiszem egyébként, hogy rájöttem (sajnos a saját káromon, bár azóta mondták is)  a krizantémnak egy titkára, mégpedig arra, hogy télire nem szabad levágni róla az elszáradt hajtásokat, mert az is védi. 
Én tavaly levágtam az egyikről és szegény növény az idén csak fele akkora, mint tavaly volt. Kicsit féltem is, hogy kipusztul, mert nem nézett ki jól egész nyáron, csináltam belőle gyorsan oltványokat. Vigyázni akarok rájuk, mert olyan szépek, ilyenkor már csak ők adják a kert színeit.