Kerti meló és halott cica

Teljesen rányomta a tegnapi napomra a bélyegét... 

Az egyik kinti téliesített macskadobozban találtam egy halott cicát. Egy idegen cica volt, soha az életben nem láttam errefelé. Cirmos volt, kandúr. Ki kellett vágnom a dobozt, hogy ki tudjam venni belőle a dermedt testét. 
Mikor észrevettem, hogy ott van, még csodálkoztam is, hogy itt egy idegen macska és meg se mozdul, miközben én meg ott mászkálok és amikor megérintettem a testét, akkor éreztem, hogy hideg és merev... ide jött ez a cica meghalni hozzám. Nagyon sajnálom, akármi volt is a baja, de legalább kényelmes, meleg és védett helyen pusztult el, egy jó kis búvóhelyen, békében, meleg, puha és tiszta  rongyik között. 
Nemrég tettem rendbe az összes dobozt, mivel jön a hideg. Most ebből kidobtam a rongyikat és valószínűleg az egész belső dobozt feldarabolom, mert nem tudni mi baja lehetett annak a cicának. Nem láttam rajta külsérelmi nyomot, vagy beteg volt, vagy öreg... kivittem az erdőbe eltemetni. 

Így feküdt a dobozban, mintha csak aludna benne: 

kk_img_20211015_103440.jpg

 ***

 Azt olvastam, hogyha ősszel a bogyók nagyon pirosak, akkor nagyon hideg lesz a tél. 
Hát az idén nagyon pirosak. és nem azért figyeltem őket, mert ezt olvastam, hanem ránéztem az út melletti csipkebokrokra és annyira, de annyira sötétpirosak a csipkebogyók, hogy eszembe jutott ez a népi megfigyelés. 
Máskor narancsszínűek maradnak a bogyók, az utóbbi években inkább olyanok voltak, mint pirosak, de az idén egészen hihetetlen színekben játszik a természet, valahogy minden olyanabb, mint máskor. 

Tegnap délután hiába sütött a nap, elég hideg volt kinn, de azért elültettem pár hagymást. 3 féle krókuszt, a tőzikét és egyfajta tulipánt. Apró sárga és fehér virágja lesz, szóval nem a lilát vettem meg végül, csak úgy emlékeztem, mert sokáig nézegettem, de alapvetően nem szeretem azt a fajta lila színt. 

Kigyomláltam még tegnap a szellőrózsák helyét is és pár krókuszt is nagyon belepett a tyúkhúr, kitisztítottam a helyüket, hogy ne tavasszal kelljen vacakolni vele. 
Felszedtem a ládából a valamilyen hagymákat is, nem tudom milyen növény, se tavaly nem hozott virágot, se az idén, de a hagymái legalább hatalmasra nőttek. ha jól emlékszem Crocosmia lehet, jövőre kiteszem a szabad földbe, mert ládában valamiért nem működik nekem. 
A Nerine-k se működtek ládában az idén, mind kihajtott, de egy se virágzott... lassan azokat is be kell szedni, meg a kálát is. 

A dáliák mind megfagytak, ma azokat is fel fogom szedni, a hajnalkákat meg kiszedem, azok is megfagytak mind tegnap reggelre. Érdekes, ahogy egyik részről -a felszínen - kiürül a kert, a másik oldalról meg telik, mert alig győzöm ültetni a hagymásokat. 

A tegnapi fagyos növényeim: 

kk_img_20211015_081737.jpg

kk_img_20211015_081701.jpg