MégújabbDudvák

Nem tudtam ma se elmenni a kertészet mellett, anélkül, hogy be ne tértem volna. 
Igazság szerint vettem 2 hatalmas (de nem egyforma méretű) műanyag cserepet, mert amikor kész lesz a terasz, azonnal akarok oda dézsás növényt tenni. Olyat, ami áttelel. Így aztán betértem a kertészetbe és bambuszt akartam hozni, de csak egy fajta volt és nagyon drágának találtam. Viszont üres kézzel én ilyen helyről az tuti, hogy nem jövök ki, képtelen vagyok rá. :D :D 

Szóval hoztam egy fenyőt, ami kb. 3 méteresre nő és nem nagyobbra és később gömbölyded lesz a formája. Két kúszó phloxot, mert sajnos a phloxom kiszáradt az idén, ebből okulva nem a régi helyére fogom őket ültetni. Annyi reményem még van, hogy esetleg a magját elhullatta az előző és abból is kel majd ki valami. És egy további szép pozsgás kövidudvát, aminek elfelejtettem a nevét, (valamilyen varjúháj) de majd kinyomozom valahogy. Az ötödik növény a képen a szibériai encián, aminek még keresem a jó helyét. 

kk_img_20210918_163429.jpg

Tegnap pedig az történt, hogy a Böbe bekakilt. Ilyen még sose volt, itt van neki az alom, nem nagyon használja, de ha mégis kell, akkor eddig mindig oda vonult be. Azt hiszem valami baja volt a kis belecskéjének, biztos evett valamit valahol, mert napok óta fel volt puffadva és nagyon büdöseket eregetett itt benn is. De tegnap mikor késő délután hazajöttem, azt hittem elájulok, mikor beléptem a lakásba. Gyorsan kinyitottam az ablakokat és láttam, hogy egy pici kaki volt a földön. Feltakarítottam, felmostam, ablakok nyitva és azzal meg is nyugodtam. De csak éreztem a szagot, erre gyújtottam egy füstölőt, mert azt hittem csak az orromban maradt a szag, de csak éreztem a büdöset. Elkezdtem körbejárni, és sikerült is lokalizálni a helységet. Nagy nehezen megtaláltam a rakást az íróasztal alatt. Megint takarítás, felmosás, szellőztetés, füstölés... szerencsére kiment a szaga. Remélem nem lesz ilyen többet. Azt hiszem az lehet az oka, hogy az alomtálcája az előszobában egy ülőke alatt van, csak Böbi közben megnőtt és már nem kényelmes neki oda bebújni. Muszáj lesz új helyet találni az alomnak, vagy egyszerűen csak kihúzom onnan, amikor elmegyek itthonról, ő meg benn marad, mert amúgy meg kikéredzkedik a cicó és általában kinn is végzi a dolgát, csak most beszorult szegénykém. Pedig mikor elmentem itthonról, ki akartam őt paterolni, de olyan hisztérikus nyávogást rendezett, hogy végül hagytam.

Ma pedig csodaásóvilláztam egy nagy darabot, kiszedtem belőle a füvet is, aztán bezavart az eső... de azért egész szép darab meglett. És kiszedtem a tomatillokat is, illetve egy csomó tököt, cukkinit, fokozatosan ki fogom üríteni a veteményesben az ágyásokat, ahogy egyre jobban őszre fordul az idő. 

kk_img_20210918_162354.jpg

kk_img_20210918_162651.jpg