Vasárnap

Tegnap szinte egész nap kinn dolgoztam a kertben, illetve inkább úgy mondom, hogy az udvaron, mert ebben semmi kertészkedés nem volt. Gyönyörű őszi, meleg napos idő volt, imádom ezt. 
Érdekes ez az időjárás, tavasszal a tavaszt imádom, ősszel az őszt és egyikben sem tudom elképzelni a másikat és nem is vágyom. 

Megint haladtam a teendőkkel, összedaraboltam az egyik hatalmas kupac kivágott bokrot. Külön a jezsáment és külön a levágott tuja ágakat. Némelyik ág akkora volt, mint egy fa. Lefűrészeltem a kisebb ágakat róla és kupacokba raktam, összekötöztem. A nagyobbakat is elfűrészeltem, de párat, amik egyenesek voltak eltettem jövőre karónak. 

A jezsámen bokrok leveles részeit levagdostam de kb. 10 centisekre és a zömét elhordtam hátra a komposztra, 1 zöldhulladékos zsákot is megtöltöttem vele. Azért, mert levagdaltam a ricinusról a terméseket, (már szedtem róla elég magot) ezt nem merném beletenni a komposztba, mert nagyon mérgező. Valószínűleg elbomlik, de nem kockáztatok. Szóval nem lett tele a zacsi, ezért megtöltöttem az elvagdosott zöld ágvégekkel.

A többi hátul van a kertben, azt hiszem nagyon fincsi, meleg és puha hely lesz a sünöknek télen. Úgyis csak terv maradt a sünházikó, legalább így is lesz helyük. Ezzel elment a bő fél nap, délután 2 után lettem kész az ágakkal és még van egy másik rakás is.  

Aztán nekiálltam elrakni a téglákat a lebontott ól helyéről. Nem volt túl okos dolog odarakatni a fiúkkal, mert le kell takarítani a betont, ha dolgozni akarnak majd rajta. 

Aztán jó hosszú időt eltöltöttem a pajta helyének a vizslatásával. Elővettem egy acél vésőt és elkezdtem levésni a falról a "vakolatot", ami pár helyen még megmaradt rajta. Tulajdonképpen vályoggal volt betapasztva egy csomó helyen, könnyedén lejön és alatta ott a tégla, a telekhatároló falnál pedig a kő. Megnéztem az a falat, nagyon vastag, nagyon stabil, nagy baromság lenne lebontatni onnan, sőt a másik fal is teljesen stabil. A tetején mozog pár tégla, ott ahol meg lett bontva, szóval azt se bontatom le. 

A bőrlevél meg megbolondult, ennek tavasszal kéne nyílni (akkor nem virágzott) most meg találtam rajta egy virágot. Szegénykém csoda, hogy él ez után a száraz nyár után, mert locsolást nem igazán kapott. 

kk_img_20210912_111159.jpg