Patisszon

Valahogy - elég méltatlanul - a patisszonokat eddig kihagytam a beszámolóból, talán mert nem lett belőle túl sok. Nem jó helyre ültettem őket, elég száraz ott a terep és amilyen szárazság volt/van, nem tudtak rendesen nőni. Néha meglocsoltam, de annyira volt csak elég, hogy éppen életben maradjanak. 
Pedig a patisszon finom. 

Az idén is két fajtát ültettem, sima fehéret és sárga színűt. Tavaly is ültettem mind a kettőt, de a sárga nem termett. Akkor is rossz helyen volt, jövőre jobban kell figyelnem. 

kk_img_20210820_104044.jpg

kk_img_20210905_162049.jpg

Egyébként túl sok nem fogy belőle, főleg rántva szoktam elkészíteni vagy a kicsiket savanyúságnak, illetve salátának is nagyon szeretem. Ezt a sárgát a képen éppen most készítettem el, azóta már nőtt egy kicsit. 

A saláta receptje: 

Meghámozom, kimagozom a patisszont és gyufaszálra reszelem. 
Megsózom és hagyom kicsit állni. Nem szoktam kifacsarni a levét, hanem egy salottahagymát egészen apróra vágok és közé keverem, adok még hozzá őrölt mustármagot és őrölt koriandert. Hidegre teszem, hagyom az ízeket összeérni és máris fogyasztható.