Szombat - VégreEső!

Volt reggel 8 körül egy kis zápor. És bár nem akarok hálátlannak tűnni, de az igazság mégiscsak az, hogy ennyi egy kalap szamócát se ér, még a port se verte el. Jó lenne még legalább annyi, hogy egyszer jól megázzanak a növények, mintha kapnának egy nagy öntözést. 

Elegem van a melegből is, meg abból is, hogy csak nagy huzat árán tudom lehűteni a lakást, már zavar és azt hiszem Böbe is megfázott kicsit, mert köhögött is és olyan hangja, mint a repedt fazék. A cicáknak nincs szép hangjuk, de ha még rekedtek is, na az még rosszabb. 

Reggel megint itt volt a RókaKoma. Ez kéremszépen úgy mászkál itt, hogy le se szarja különösebben, hogy ott könyöklök az ablakban. Észre se vett. Szép kényelmesen begaloppozott az erdőbe, úgy láttam pockot vitt a szájában, vagy valami hasonlót. rengeteg pocok lehet (vagy egér), mert a macskák is hordják. Herkules is hazahozott egyet a minap, gondolom dicsekedni vele. Csak azért tűnt fel, mert Herkules el szokott szaladni, ha kb, 1 méteren vagy 80 centin belül megyek a körén, de most nem szaladt el, sőt... nagyon nézett, szinte már kihívóan és ez fura volt. Akkor láttam meg a zsákmányt. Végül csak elszaladt, de nem nyúltam a pocokhoz csak lefotóztam, és szerintem meg is ette, mert nem sokkal később már nem volt ott a tetem. 

Ímé a bizonyíték Monsieur Hercule nagyszerű vadásztehetségéről, ámbár sajnálom ezt a kis pockit, olyan aranyosnak néz ki. Gondolom, most megint védtelenek lettek szegény pockik, miután lekaszálták a szomszéd telket. 

kk_img_20210728_161210.jpg

 

Ó Istenem, hát végre zuhog az eső! Nem kicsit van beszürkülve, azt se bánnám, ha egész nap esne. nyitva vannak az ablakok, végre  normális hőmérséklet van benn, lehet sütni a sütőben, be merem gyújtani a tűzhelyet, anélkül, hogy úgy érezném, menten kigyulladok. Kevertem is gyorsan palacsintatésztát. 

 

Közben eltelt kicsit az idő, az eső is elállt sajnos, de nagyon örülök annak, hogy egyáltalán volt valami. 

Kitakarítottam, megsütöttem a palacsintát és beraktam 3 üveg savanyúságot, 2 uborkát, a 3. üveg vegyes, mert nem volt annyi uborka, ezért szeleteltem bele cukkinit. Végül is a cukkini legalább annyira semleges ízű, mint az uborka, miért ne lehetne savanyítani? Betettem száraz dunsztba, majd ha kihűlt, holnap leviszem a pincébe. 

A macsok pihiznek, Böbe a szőnyegen, bár délelőtt beült az ölembe, így ücsörögtünk is egy kis időt, mert nem volt szívem felkelteni, de ő ilyenkor egész nap alszik és ha nem mozdulok, akkor nem tágított volna. 

Elza meg beköltözött az almos dobozába. :))) Délelőtt rendbe tettem neki, friss almot tettem bele, és azóta ott alszik benne. 

Jól beöntöztem egy nagy cserép földet is, árvácskát fogok mindjárt beleültetni, őszre szerintem szépen megnőnek és akkor majd kirakom őket a kertbe, vagy benne is maradhatnak és majd tavasszal átültettem őket. Tavaly is nagyon szépen átteleltek és virágoztak is tavasszal bőven.