Sáfrányos szeklice és körömvirág és még mindig kánikula

Ma végre 15 fokos a hajnal, le tudtam hűteni a lakást, már csak 22,7 van benn és még mindig engedem lefelé. Ilyenkor a ház falai is gyorsan dobják ki magukból a meleget, talán nem fog olyan gyorsan felmelegedni már. Tegnap este is jobb volt már, elég gyorsan hűlt a levegő,  24 fokban feküdtem le, 27-ről indult a benti a hőmérséklet lefelé. Utálatosan meleg ez az idei nyár... és nagyon gyorsan elszalad. 

Hétvégén már augusztus lesz, annyira hihetetlen, mintha most lett volna, hogy a krókuszokat bogarásztam, nyílnak-e már. ..

Reggel korán kimentem a kertbe, levagdostam az íriszek leveleit, olyan 'A' betű alakban, de csak nagyokét vágtam így, a törpe íriszből olyan sok van, hogy simán levágtam a talaj felett kb. 8-10 centivel. Így is lesz mit összeszedni tavasszal, amikor elkezd hajtani, de most már kezdett megcsúnyulni. 

Kicsit üres lett az előkert, lement egy csomó virág és amiknek most kellene telibe nyíniuk ki se nagyon keltek a szárazságban, vagy nem fejlődtek ki.  Így jártam az idén. Nem jöttek elő a tátikák, pedig azok igazán a kőfalon is megélnek, összesen két darab sárga cosmos vergődik ott, egy nyomorult büdöske és pár rózsaszínű cosmos, amik nem tudnak megnőni. Azt hiszem jövőre nemcsak több vízről kell gondoskodnom az előkertben, hanem a talajt is rendbe kell hoznom kicsit. 

Még vissza kell vágnom a kerti pletykát is, átültetni a pompás küllőröjtból máshová is, levágni a bazsarózsa leveleit is... van éppen mit csinálni, ahogy hátul is, levirágzott a muskotályzsálya is, azt is le akarom vágni és az oreganót is, mert ha szétszórja a magját, akkor elvesztem. :)))))

Szegény Sáfrányos szeklice sem szép egy cseppet sem, ennél azért jobban ki szokott nyílni, már amikor az időjárás normális, de az idén nagyon nem normális. Nem is tudom gyűjtsek-e belőle vagy hagyjam a csudába. 

Néha használom csak fűszerként, nagyon enyhén valóban hasonlít az íze a sáfrányéra, de meg sem közelíti annak az aromáját. A sáfrányt imádom, csirkecombot szoktam vele sütni, nem is kell rá más. 

kk_img_20210722_070639.jpg

A körömvirág saját magát vetette el, olyan, mint a gyom, mindenhol kelt ki belőle, kivéve a kapun kívül. Ezt érdekesnek találom, úgy tűnik a muskotályzsályával nem szerethetik egymást, mert még egy darab körömvirág se kelt ki közötte. 

Már szedtem egy csomót szárítani belőle, egy régi nejlonfüggönydarabot tettem egy papírdobozra, arra tettem a virágokat, így alulról is szellőznek, jobban ki tudnak száradni. 

Jövőre azt hiszem ritkítani kell majd és csak pár tövet hagyni, mert az idén nem volt szívem kiszedni és kissé túl sok lett belőle és túl sűrű is. Most kezdtem el kiszedni, mert nem akarom, ahogy annyi magot széthullasson. Ezek a képek a szép korszakukban készültek, a legtöbbje már magba ment azóta, de van rajtuk még virág is. Tényleg érezni lehet, hogy augusztus lesz, lassan lesznek, amik leteremnek és ki kell szedni őket, lassan, fokozatosan majd elkopárosodik a kert. Téli cuccok nem is lettek az idén, semmi nem sikerült, se a téli karalábé (ami azt illeti a nyári sem) sem a fodros kelek... semmi káposztaféle nem jött össze az idén. 

De még nyár van, a paradicsomok most kezdik tolni az érett gyümölcsöt, a paprikák is, most jönnek a padlizsánok is, szóval van még itt szinte minden. :) 

kk_img_20210625_065958.jpg

kk_img_20210626_151149.jpg