Szeles vasárnap

Reggelre esett egy kis eső, de kb, annyi volt, mint halottnak a csók... és a szél még fel is szárította hamar.

Jó lett volna ma is sütögetni kicsit odakinn, vettem grillkolbászt meg baconszalonnát, de lángőr ide vagy oda, nem mertem tüzet gyújtani ebben a szélben. Egyébként is lustán indult nap, délig az orromat se dugtam ki. Az igaz, hogy benn volt dolgom, mert takarítani is kell... ugye. Tegnap kiporszívóztam mindent, aztán ma a reggeli csikung gyakorlás után felmostam, elmosogattam és nekiestem a fürdőszobának, mert már nagyon muszáj volt. 

Aztán kinn is belejöttem megint, pedig nem volt kedvem, de érdekes a kert, beszippant, akkor is, ha fáradtnak érzem magam, akkor is, ha kedvem sincs hozzá, ha rossz idő van... talán csak a nagyon meleg az, ami be szokott űzni. 

Eredetileg csak molyolászni mentem ki, nem akartam nagy erőfeszítéseket tenni.

Lemértem a kerítést, mert az idén szeretném kicseréltetni a ház előtt a kerítést, de gőzöm sincs milyen legyen. A helyzet az, hogy az alap adott, abban benne vannak a vasrudak, amikhez most a drótháló erősítve van, de a hálónál valami jobbat szeretnék, csakhogy minden kész cuccnak más a mérete. Lehetne persze csináltatni méretre szabva, de nem akarok annyit rákölteni. A legjobban még a horganyzott 2D-s ponthegesztett háló jön be, az igaz, hogy azok 2,5 méter szélesek, de el lehet vágni, ami maradna, azt elhasználnám futtató akárminek. Színeset a vágás miatt nem választanék, mert ha elvágom, akkor a szinterezés lepattog és nagyon ronda lesz. 

Lemértem a lépcsőházat is végre, jövő szombaton el is megyek és megrendelem a burkolólapokat, mert azt már a múltkor kinéztem magamnak.

A kerti terv mára a répa és petrezselyem egyelés volt és matatás, de aztán valahogy kigyomlálódott a lándzsás utifű ültetvényem környéke is. Okulva abból, hogy állandóan tele van a kert a kiszedett gyomok halmaival, eleve vödörrel mentem és szépen el is vittem a komposztra. Szedtem ki utifüvet is, mert nagyon szaporodik és a leveleit hozzáadtam az utifű szirupomhoz és még szórtam hozzá cukrot. 

Véletlenül kitörtem egy szárat a gyönyörűséges magátólisgömbölyű krizantémomból, azt el is dugványoztam rögtön. 

Felkötöztem még pár paradicsomot, mert nagyon megnőttek. Erről jut eszembe, kéne még pár karó, de semmi kedvem gumicsizmát húzni és kivonulni az erdőbe, de oda másképp nem megyek a kullancsok miatt. A kertben is vannak, itt elég ha befújom magam, de az erdő az más. 

Aztán észrevettem, hogy az egyik ágyás járatot annyira benőtte a fű, hogy elővettem a kapát és felkapáltam, de annyira meleg volt - a szél ellenére is - hogy utána kicsit bemenekültem, de amikor kimentem valamiért a kapa megint a kezembe kéredzkedett és kikapáltam a gyomot a régi ól helyén lévő virágos (még most népesedik be növényekkel ez a rész)  területről is.  Tök jó látni, ahogy a gyomok a melegben elhervadnak és szép tiszta lesz a terület. Itt még nem tiszta: 

kk_img_20210613_070439.jpg

És még ez az ágyásköz is a kapára vár: 

kk_img_20210613_070222.jpg

Megkapáltam és megöntöztem a bükkönyt is és az elültetett borostyánt... még most se tudom mi legye a sorsa annak a pajtának. Hol így gondolom, hol meg úgy. Szívem szerint elbontatnám, de arra embert találni... 

Nem is tudom... az a rész a vállalhatatlan rész a kertben, még a sitt is ott van, de hónapok óta nem mozdult el belőle még egy vödörnyi cucc se, de egyszerűen nincs annyi időm. 

Jah és egyébként Herkules megkerült. :)