Palántáim

Már tényleg nagyon jó lenne egy kis meleg, de hétvégére már jobb időt ígérnek. Legalább fagymentes lenne az idő, hogy kitehessem a paradicsomokat a ház elé a kis üvegházba, mert kezdenek felnyurgulni. 

Nem is értem az idén, a paradicsom olyan meglepően gyorsan kikelt és olyan gyorsan  megnőttek, máskor április közepe - vége felé ekkorák a palánták. 

Egyébként majdnem minden kikelt már, a paprikáknak is nagyon örülök. A narancssárga kaliforniai miatt picit aggódtam, mert friss paprikából kotortam ki a magot és el is ültettem rögtön, nem állt még egy napot sem és mégis kikelt. 

Amiket még várok: a rózsaszín szappanvirág, a macskamenta és a kék léggömbvirág. Utóbbinak már utánaültettem, nem tudom lesz-e belőle valami. 

Ezek a paradicsomok: van hosszúkás koktél, hosszúkás rendes méretű, sárga lampion alakú, valamilyen óriás fajta, (mind rendes paradicsomból kotorva), balkon koktél (1 db), kozula (Vaterás magból) és bikaszív (ez bolti mag). 

kk_img_20210323_070612.jpg

A sudárzsálya és a kápia paprika, de van csemege paprika is, piros kaliforniai és narancssárga kalifornai is.

kk_img_20210323_070628.jpg

Hosszú, zöld padlizsán és jobbra tőle a hagyományos fekete padlizsán, de van lilás gömbölyű padlizsánom is és szintén lila csíkos hosszúkás is, amit azt hittem már nem fog kikelni, de most bújik éppen pár darab.

 kk_img_20210323_070720.jpg

Rozmaring. Megpróbálom magam nevelni, mert amit készen veszek, az mindig elpusztul. 

kk_img_20210323_070728.jpg

Fehér karalábé és szárzeller.

kk_img_20210323_070656.jpg

 A többi palántának valót majd csak később fogom elültetni, mert azokat elég lesz júniusban kitenni, ilyenek a tépőkel, a toszkán fekete tépőkel, a kései lilakaralábé, a kelbimbó... majd ha odaérek úgyis írok róluk.