ÚjDudvák ültetése

Vasárnap megkezdtem a rengeteg virágmag elültetését. 6 kis ültetőpoharat töltöttem meg földdel, mert egyelőre már csak ennyinek van hely benn az ablakpárkányon. Aztán majd a többit (legalábbis az évelőket) a propagátorokba fogom elültetni, amikor már kinn is nevelkedhetnek. Az évelőkből palántát nevelek és majd kiültetem őket a szabadba. A többsége nagy valószínűséggel csak jövőre fog virágozni, de olyan is van, ami még az ültetés évében nyílik. Tavaly pl. magról ültettem a tollas szegfűt és nyár közepére már hozott is virágokat és egész szépen elkezdett terjeszkedni is. 

Vasárnap elültettem a bársonyos kakukkszegfű magokat, citromos macskamentát, sudárzsályát, rózsaszín szappanvirágot, kaktuszdáliát (ezt is  magról) és napvirágot. 

Nagyon szeretem felnevelni a virágokat, teljesen a kezdetektől, még azokat is, amiket egyébként lehet másképp is szaporítani. 

Így ültettem már ebben a kertben a fent említett tollasszegfűt, lenvirágot, és kínai szegfűt is. A kínai szegfű magját  egyébként egynyárinak vettem és még él a tavaly kiültetett növény. Tavaly már nagyon szépen és sokáig virágzott, nagyon szépek a sötétbordó, már majdnem fekete virágai a fehér széllel. És bizony áttelelt odakinn, pedig ez a tél nem volt egy könnyű gyaloggalopp. Sokszor volt huzamosan is -10 körül vagy alatta, sőt -17 fok is volt, mégis áttelelt az egynyárinak eladott növény. 

Ebből az a tanulság, hogy ezentúl azokat a virágokat, amiket nem ismerek és nincs velük tapasztalatom, nem fogom ősszel kiszedni, hanem hagyom, hogy meglássam mit bírnak ki. 

Ezeken kívül ültettem tavaly magról óriás, évelő szarkalábat, haranglábat, gyűszűvirágot, lila kasvirágot, törökszegfűt és csillagfürtöt... szóval az idén már egész komoly virágözön várható a kertemben és ezek mind magról. Ebben nincsenek benne a hagymások és gyöktörzsesek, gumósok és egyéb évelők, mint pl. a krizantémok vagy a rózsák. Na meg a fűszernövények. Ahhh, rengeteg virágom lesz! 

Egyébként elkezdtem összeszámolni, hogy hány féle új virágmagom van, de nem volt türelmem, viszont a 100-as becsléssel nagyon alálőttem, vagy az 150 féle is.