Kerti apróságok

Ma nem túl sok szalmaszálat tettem keresztbe. Kicsit gereblyéztem még a kertben, a csodaásóvillámmal felástam azt az ágyást, amiben a fodros kel és társai voltak ( persze azokat is kiszedtem.) és elkezdtem továbbhaladni a parlag résszel is.  Nem sokat ástam fel, de az is valami, azt már nem kell... 

Elhordtam két talicska ágat és levelet, egyiket a komposztra, másikat az ághalomra. 

Előkészítettem 6 kis ültetőpoharat, megtömtem őket földdel, picit megöntöztem és behoztam a melegre, hogy átmelegedjenek, még ma délután bele is fogom tenni a magokat. Egyelőre a sudárzsályában vagyok biztos, hogy elültetem, aztán a többi között meg szemezgetek, van legalább száz féle virágmagom...  tényleg, meg kéne számolni. 

A macskamentákon agyalok, hogy fognak azok felnövekedni nálam a 3 gazember macskámtól... állítólag úgy hat a macskákra mintha belőnék magukat, bár olyat is olvastam, hogy van macska amelyik utálja. Biztos a jólnevelt és józanéletű Cicók utálják. :)))))

Újraültettem a kék léggömbvirágot, mert az már szerintem tuti nem fog kibújni, viszont csodák csodája a primula kibújt, pedig már magamban lemondtam róla. 

És egy kicsit kapirgáltam a kibújt nárciszok, tulipánok, krizantémok körül is... foltokban, ahol vannak. Újonnan feltört részbe (parlag volt) ültettem ezeket  és már most látszik, hogy erőteljesen kelnek a gyomok. Kitisztítottam körülöttük a talajt. Elég agyagos az a rész... lehet, hogy nem is kell agyagos  gödröt keresnem, áshatok magamnak a kertben is és akkor megcsinálhatom a cicafejes kemencémet is. 

A karácsonyi kaktuszom meg bedilizett, nemrég fejezte be a virágzást, kb. 3 hete és megint dugig van bimbóval... hál'Istennek! 

És nyílik az ibolya is! 

kk_img_20210315_114444.jpg