Berendezkedés kívül - tervek

Én nem is tudom... biztos be van állítva valami az időjárásprogramban, hogy ha hétvégén esetleg süt a nap, akkor legyen hideg, vagy ha melegebb van, akkor essen az eső, vagy fújjon olyan szél, ami leviszi a fejemet is. Bakker!

Úgy döntöttem, hogy nem foglalkozom vele, akkor is kinn leszek a kertben. Nem ígérnek olyan sok esőt, hogy ne tudjak nekiesni a csodaásóvillámmal a talajnak. Persze a beígért szél nem fog segíteni, de nem hagyom magam! :))))

Nagyon sürgetem már a tavaszt, a meleget, a jó időt, a kinn ücsörgést, a sütögetéseket. 

Most épp azon agyalok, hogy tudnék olyan kis, szuper sütőalkalmatosságot csinálni magamnak, amiket Li Ziqi filmjeiben látok. Már megtaláltam a neten, nem annyira kínai, hanem inkább thai alkalmatosságként található meg. 

thaicharcoalburner.jpg

Ezt fel lehet tenni az asztalra is és úgy sütni-főzni rajta. Még az is lehet, hogy rendelek, találtam olyan oldalt, ahol már 30 dolcsiért is meg lehet kapni, kérdés, hogy mennyiért hozzák el Magyarországra. De szerintem csinálni se nehéz, csak kell hozzá venni samottport, vagy hőálló betont keverni, de az is  lehet, hogy simán agyagból is megcsinálható. Néztem, hogy lehet venni kerek öntöttvas rostélyt is, de mindennel együtt már nem lenne olcsóbb, mintha megrendelem.  

A másik, amiért meg vagyok veszve az a cicafejes kemencéje, aminek a fülei a kémények.

Nekem is kell olyan! :))) Tulajdonképpen úgy csinálja, mint a régiek, azt olvastam, hogy ugyanígy megcsinálták agyagból és vályogból és tüzet gyújtottak benne, úgy égették ki az agyagot. Biztos van itt a közelben valahol agyaggödör, téglagyár is volt itt, kell, hogy legyen agyag. 

A másik dolog amire vágyom, az egy normális wok spatula. Nem teflon, nem dizájn akármi, hanem egy fanyelű, rendes fém lapátka. 

Nem is értem, hogy nem hoztam még le Pestről a nagy öntött vas WOK-omat, de az idén nyáron sokat fogok benne sütögetni az tuti.