Idei első ültetés

Nnna! Tegnap már egyszerűen nem bírtam magammal, előszedtem egy rakás pici műanyag dobozkát (olyan kis bocis pudingos dobozok - nagy pudingzabáló vagyok), felforrósítottam egy nagyobb szeget és szépen kilyukasztottam az aljukat. 

Szeretem összegyűjteni ezeket, meg a műanyag tálcákat is amikben a húst és gyümölcsöt veszem, mert palántaültetésnél ezek évekig használhatók, a lyukasakba ültetek, a nagyobbakat pedig alátétnek használom. 

Sőt tavaly óta még a WC papír gurigákat is gyűjtöm, mert kettévágva azt is meg lehet tömni földdel. Ugyan még nem próbáltam és picit tartok attól, hogy öntözésnél csak kifolyna belőle a föld, de ki fogom próbálni, hogy szorosan egymás mellé téve egy dobozba, tudnak-e funkcionálni. Illetve szerintem arra is jó lesz, hogy abba teszem a magot, amit fészkesen ültetek a szabad földbe, legalább látni fogom, hogy hol van. (pl. cukkini vagy zöldbabnál jó lehet). Majd beszámolok az eredményről. 

Szóval tegnap ültettem, 6 kis dobozkába tettem magokat. 1 dobozba téli vajfej saláta magokat (ezt ugyan ősszel el lehet ültetni, de nemrég rendeltem a magot, rengeteg van benne, őszre is marad), 1 dobozba gyönyörű, kék léggömbvirágot, 2-2 dobozba pedig primulát és pázsitviolát. Kinn vannak a verandán, ezeknek nem kell nagy meleg a csírázáshoz sem, szerintem ott épp jó lesz nekik.  

Mára is tervezek még árvácskát ültetni, a hétvégén pedig elteszem a paradicsom, a paprika és a padlizsán palántáknak valókat.

És... hát... na... megint rendeltem magot, mert még mindig van, ami hiányzik, illetve amit megláttam és megszerettem és amire kíváncsi vagyok. Jön nekem egyfajta Kozula paradicsom, hosszúkás és paprika alakú,  jön louisianai hosszú, zöld padlizsán, cikóriasaláta, újabb kétféle macskamenta (a cicóknak), a tomatillo, amit a múltkor elfelejtettem (hogy is mondhatnék le róla?) és paw-paw, vagy indián banán, amit fává fogok nevelni. Jó kis filmek vannak róla a youtube-on, állítólag -30 fokig áttelel, hiszen egészen Kanadáig termesztik és állítólag nagyon finom a gyümölcse. 

És rááhítottam még egy bokorra, ezt nem rendeltem, de ami késik, nem múlik: kék babfa. Nekem ilyen kell! 

Meg minden kell, amit el lehet ültetni, aztán úgyis kiválogatódnak, ahogy tavaly is voltak felejtős növények, úgy biztos az idén is  lesznek, de most pont úgy vagyok, mint ezen a rajzon a kertészek. :)))))

kerteszek.jpg