Pusztulnak a veronikacserjéim

Vettem tavaly ősszel 3 féle, szép veronikacserjét. Nem ismertem a növényt,  csak tetszett, azt hittem áttelelősek, aztán amikor hazajöttem és utánaolvastam, akkor láttam, hogy nem. 

Végül a verandán telelnek, ahol kb. 15-16 fok van, de a nagyon fagyos éjjeleken lehet, hogy lement 10 fok alá a hőmérséklet. Nem hinném, hogy ez a bajuk, mert 6-7 fokot ír a fáma, ezek szerint még az is lehet, hogy kicsit melegük van, de az a tapasztalatom, hogy erre a hőmérsékletre nem szoktak panaszkodni a növények. Fény is van elegendő, bár némelyik a fal mellett volt, de más irányból kapta a fényt. 

Egyszer már bekonyultak, mert nem kaptak elegendő vizet. Elég szomjas növénynek látom őket, így aztán a legközelebbi bekonyulásnál ismét megöntöztem őket. Nem nagyon és előtte ellenőriztem, hogy száraz-e a földje, az volt. Ezután kezdődtek a problémák, az egyiknek kompletten elszáradt egy ága, a másik úgy le  van konyulva, mint a bili füle. 

Lehet, hogy az a baj, hogy akkor öntöztem, amikor a nagy hideg jött utána és megfázott a gyökere, vagy nem tudom, de a háromból kettő elég csehül néz ki. Nem tudom meg tudom-e menteni őket. Így barnulnak el a leveleik, kártevőt nem látok rajtuk, szerintem sok volt nekik a víz. Most inkább hagyom őket egy kicsit száradni. 

Sajnos az egyiken - most, hogy kimentem fotózni őket - úgy látom, hogy  nem lesz menthető. Mintha a gyökere elhalt volna és a növény felső részei még épek, bár le vannak konyulva, de már nem tudnak táplálékhoz jutni. 

Lehet, hogy nem lesz a kedvenc növényem. 

kk_dscf7702.JPG