Vízkereszt napja - Január 6-a

Úgy döntöttem az idén már nem írok időjárást, majd csak a fontosabbakat, hogy ne vesszen el el a feledésben. 

A mai nap azonban nemcsak a karácsonyfabontásról szól, (bár én sose bontom  le még ilyenkor) hanem az időjárásról is. Azt tartják, ha vízkeresztkor enyhe idő van, akkor hosszú lesz a tél, ha pedig havazik és hideg van, akkor a tél rövid lesz. 

Most igaziból nem is tudom mit gondoljak, mert az eddigiekhez képest hideg van kinn, 1 fok van, (de ez januárban hideg?) erős és dermesztően hideg szél fúj és mára havazást is ígértek. Akkor essen! 

Szeretném ha az idén hamar jönne a tavasz, nem úgy, mint tavaly. Tavaly még áprilisban is voltak -6-8 fokos fagyok, az igaz, hogy szórványosan, de ültetni nem lehetett miatta csak a hónap utolsó negyedében és majd megütött a guta, hogy nem lehet kimenni a kertbe. 

Egyébként is nehéz volt az a tavalyi tavasz, mert a hideg miatt sokáig kellett fűteni, hamar elfogyott a fám, amit hozattam nedves volt és nem égett. Ha apu nem vágott volna nekem össze egy csomót a kiszedett, régi, de legalább száraz faoszlopokból akkor nem is tudom mi lett volna. Persze így is egy vagyont költöttem fabrikettre és rengeteget cipekedtem vele és még kézzel is fűrészeltem fát, hogy spóroljak a brikettel... tényleg nagy kaland volt az a tavalyi tél.

Még mos győzöm áldani az elhatározásomat, hogy beköttettem a cirkót és nem kell a fával vacakolni, mert nagyon kényelmetlen volt, bár szerencsére kalandként éltem meg tavaly, de azért nyomasztó volt az örökös padlásra mászkálás, hogy utántöltsem a vizet. A kéményseprés, hogy nehogy elduguljon, na meg nem is az igazi már ez a kémény, néha éreztem a füstszagot. Azt hiszem az az időszak majd úgy marad meg bennem,mint a "daliás idők", amikor minden ellenére sikerült túlélnem. :)

Visszatérve a  mai időjárásra - ugyan már nincsenek olyan kínjaim a fűtéssel, mint tavaly - erősen remélem, hogy esik némi hó és mindez beváltja az ígéretet, hogy hamar jön a tavasz. Mert én már majd meghalok, hogy kertészkedhessek megint.