Nem kertész

Ez a december az a hónap, amikor nehéz kertész blogot írni, mert gyakorlatilag alig történik valami. 

Persze akarok még kimenni és ezt-azt csinálni, de ezek a dolgok többnyire tervek maradnak, mert a fenének sincs kedve kinn bóklászni ebben a vacak időben. Minden csupa sár, tegnap reggelre  meg kővé volt fagyva... 

Tegnapelőtt feljebb vettem a kazánban a vízhőmérsékletet, mert nem tudott felfűteni.  A szerelő azt mondta, hogy 55 fok elég, de már ősszel felvettem 60 fokra, amikor jobban lehűlt az idő és eddig ez elég is volt. Tegnapelőtt reggel  viszont csak erőlködött a kazán, fűtött-fűtött, de nem melegedett elég gyorsan a lakás. Lementem és felcsavartam 65  fokra egyből jó lett. Azt mondják így sokat fogyaszt, hát szerintem meg éppen nem, mert az alacsonyabb hőfokon folyamatosan ment a kazán és nemcsak gázt, hanem áramot is fogyasztott. Jól beállított vízhőmérséklettel viszont gyorsan felfűt és kikapcsol. 

Még terveztem a napokban, hogy pár talicska sitett eltolok a gödörbe... az igazat megvallva jó lenne már eltakarítani innen az összeset, mert nagyon elegem van abból, hogy itt van. Jó lenne a helyét rendbe tenni, hogy tavasszal már ki tudjak ülni és ne kelljen a romhalmazt nézni. Tegnap  ki is mentem, de nagyon nagy a sár, csúszik is. Két talicska törmeléket elvittem, de nem többet, mert nincs kedvem elesni és az elhordandó cucc is nedves, nehéz, szóval ennek várnia kell... megint. Talán annyit fogok csinálni, hogy a nagyobb darabokat kiszedem belőle, hogy ha fagyos lesz az idő, akkor is elhordható legyen, mert egyébként meg összefagy. Viszont azt megláttam, hogy valahogy földessé vált, tehát nem az egész rakást kell elvinni, a földes részeket szét fogom teríteni, majd teszek rá komposztot.