Krizantémok 1.

 A krizantémokról lesz még egy bejegyzés, mert még nem nyílt ki az összes, most kezdik még csak. Szeretik a hideget. :)

Tavaly kaptam egy pár fajtát a szomszéd nénitől, késő ősszel, november elején. Nem tudtam, hogy meg fognak-e maradni, de tavasszal az összes előbújt. 

Vannak közöttük magasak és még magasabbak is és olyan is, ami magától nőtt gyönyörű, gömbölyű bokorrá. A gömbölyűek bordóak lesznek és még most kezdik csak kinyitni a virágaikat. 

Itt alább a képen látható bordót a boltban vettem, nem tudom át fog-e telelni, mint ahogy a fehéret is ugyanígy a boltban vettem.

A sárga biztos, hogy áttelel, ez a legkorábbi, ami nyílik, a többire még várni kell. 

Nagyon szeretem ezeket a virágokat, rengeteg féle színben lehet kapni őket, nagyon szépek és ilyenkor késő ősszel ők az utolsók, amik színt hoznak a kertbe. Nem tartom őket temetővirágnak sem, hiába nálunk ez a szokás, hogy ezt viszik a temetőbe, de szerintem ennek csak az a praktikus oka van, hogy ilyenkor ez virágzik. 

Szeretnék még szerezni alacsonyabb rózsaszínűt is, mert az még nincsen és barnás színű sincs még. 

kk_img_20201020_103853.jpg

kk_img_20201023_143304.jpg
kk_img_20201024_162936.jpg

kk_img_20201024_153840.jpg
kk_img_20201023_143348.jpg